شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#شورای امنیت#اوکراین

رویکرد متناقض جنگ افروزان در اوکراین؛

آمریکا خواهان برگزاری نشست شورای امنیت با محوریت اوکراین شد

آمریکا خواهان برگزاری نشست شورای امنیت با محوریت اوکراین شد

آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت با محوریت اوکراین شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کشورهای غربی برغم جنگ افروزی‌های خود در اوکراین خواهان برگزاری نشستی از سوی شورای امنیت سازمان ملل با محوریت بحران در این کشور اروپایی هستند.

یک منبع آگاه از موضوع در سازمان ملل روز چهارشنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد که ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند تا در ۲۴ ماه اوت در مورد وضعیت اوکراین تشکیل جلسه دهد.

تاس به نقل از این منبع مطلع نوشت که درخواست آمریکا و متحدان اروپایی آن به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده است. گفتگو درباره نتایج سفر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به اوکراین از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست شورای امنیت در صورت تشکیل خواهد بود.

دفتر دبیرکل سازمان ملل در این باره به خبرگزاری تاس اعلام کرد که آنتونیو گوترش روز گذشته وارد لووف در غرب اوکراین شده و امروز پنج شنبه ۱۸ اوت با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

از سویی «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این باره گفت که دبیر کل سازمان ملل امروز گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیا را با رؤسای جمهوری ترکیه و اوکراین به بحث خواهد گذاشت.

آمریکا و هم پیمانان غربی آن در حالی نشست شورای امنیت در موضوع بحران اوکراین را خواهان هستند، که از ابتدای جنگ میان مسکو و کی یف اهتمام خود را به کار بسته تا مانع پایان درگیری و تنش‌ها میان این دو کشور شوند.