این جوان ۲۴ ساله که هفته گذشته با چاقو به سلمان رشدی حمله کرد، در مصاحبه‌ای با نیویورک پست گفت: «من فکر نمی‌کنم او (سلمان رشدی) خیلی آدم خوبی باشد. من از او خوشم نمی‌آید».

هادی مطر در ادامه گفت: «او کسی است که به اسلام حمله کرده است. به اعتقادات مسلمانان و نظام اعتقادی آن‌ها حمله کرده است». مطر همچنین با بیان اینکه که برخی ویدیوهای سلمان رشدی را از طریق یوتیوب مشاهده کرده، اظهار داشت: «من سخنرانی‌های زیادی را [از او] دیدم. از آدم‌هایی که اینطور بی‌انصاف هستند، خوشم نمی‌آید».

هادی مطر همچنین از شرایط زندان، شکایت کرد و گفت: «بسیاری از غذاهایی که به من داده‌اند در دین من مجاز نیست». وی همچنین در این مصاحبه هرگونه ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رد کرد و گفت خودش به تنهایی دست به این عمل زده است.

گفتنی است، سلمان رشدی، نویسنده ۷۵ ساله هندی الاصل هفته گذشته در نیویورک هدف ضربات چاقو قرار گرفت. این ضربات باعث شد کبد و بخشی از اعصاب دست و چشم او آسیب ببیند، اما به گفته پزشکان حال وی اکنون «رو به بهبودی» است. کتاب موهن «آیات شیطانی» سال ۱۹۸۸ از این نویسنده منتشر شد و سبب اعتراضات گسترده مسلمانان در کشورهای گوناگون شد. بسیاری از کشورها چاپ و انتشار این کتاب را ممنوع اعلام کرده اند.