کمین کلاهبرداران برای زائران اربعین حسینی (ع) / مردم هوشیار باشند

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در پی مراجعه مردی میان‌سال به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با سوء‌استفاده از ایام پیاده‌روی اربعین مبلغی را از وی کلاهبرداری کرده است، مأموران ما وارد عمل شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پیگیری‌های این پرونده آغاز شده بود که زنی جوان نیز به مرکز پلیس فتای استان ‌مراجعه و او هم شکایتی مشابه را مطرح کرد. در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که متهم یا متهمان این پرونده با عضویت در گروه‌های تلگرامی تحت عنوان مدیر کاروان زیارتی طعمه‌های خود را جذب کرده و با سفر ارزان آن‌ها را فریب داده‌اند. متهم یا متهمان پرونده پس از دریافت مبالغی پایین دیگر پاسخگوی مال‌باختگان نبوده‌اند.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: تحقیقات این پرونده ‌مراحل قانونی خود را طی می‌کرد که یکی از این متهمان در استان غربی کشور ردزنی شد. دیگر متهم این پرونده نیز‌ در مشهد شناسایی شد. مراتب به جهت تعیین‌تکلیف و اخذ مجوز قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت و دستور جلب این متهمان صادر شد.

سرهنگ جهانشیری بیان کرد: اگرچه مبلغ کلاهبرداری ناچیز است اما باید به این نکته اشاره کرد که مجرمان به‌تازگی با به کار بردن شگردهای جدید ضریب شکایت مال‌باختگان را پایین می‌آوردند و از این طریق نقشه‌های شوم خود را عملی می‌کنند. مجرمان فضای مجازی با کلاهبرداری ارقام و اعداد پایین مسیر امنی برای ادامه فعالیت مجرمانه خود به وجود می‌آورند و در مقابل شکات چون رقم اندکی از آن‌ها کلاهبرداری شده از طرح شکایت صرف‌نظر می‌کنند. اگرچه به ظاهر مبلغ اندکی از ‌شاکی کلاهبرداری می‌شود اما همین رقم در میزان و تعدد شکات به میلیاردها تومان می‌رسد.

سرهنگ جهانشیری گفت: در این پرونده که به‌تازگی در پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی گشوده شده است، هنوز میزان قطعی کلاهبرداری مشخص نیست اما احتمال افزایش شکات در مشهد و دیگر شهرهای کشور متصور است. تحقیقات ما نیز تا دستگیری متهمان ادامه دارد.