شهر خبر

سوریه ادعای بازداشت شهروند آمریکایی را تکذیب کرد

سوریه ادعای بازداشت شهروند آمریکایی را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت شهروند این کشور از سوی دمشق را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دمشق اظهارات دولت آمریکا درباره دستگیری شهروندان آمریکایی از جمله «آستن تایس» در سوریه را گمره کننده و غیرمنطقی دانست.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای تاکید کرد: هفته گذشته بیانیه ای گمراه کننده و غیرمنطقی از سوی دولت آمریکا و اتهامات نادرست علیه دولت سوریه درباره ربودن یا دستگیری شهروندان آمریکایی منتشر شد.

این بیانیه می‌افزاید: سوریه هرگونه ربودن یا پنهان کردن هر شهروند آمریکایی که وارد خاک این کشور شده یا در مناطق تحت کنترل آن سکونت داشته باشد را تکذیب می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در عین حال تاکید کرد که هرگونه گفتگو یا تماس رسمی با طرف آمریکایی صرفاً علنی و بر اساس احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و عدم مداخله در امور داخلی این کشور خواهد بود.

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده تا هرچه سریع‌تر و بدون پیش شرط نظامیان خود را که به شکل غیرقانونی در سوریه حضور دارند از این کشور خارج کرده و به سرقت و چپاول گندم و منابع نفتی سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی و تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه پایان دهد.