شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#کمیته ملی#المپیک

حکم بازنشستگی سه عضو مجمع کمیته ملی المپیک صادر شد/ سعیدی شرکت در انتخابات را از دست داد

حکم بازنشستگی سه عضو مجمع کمیته ملی المپیک صادر شد/ سعیدی شرکت در انتخابات را از دست داد

حکم بازنشستگی دو رئیس فدراسیون و دبیرکل کمیته ملی المپیک صادر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وزارت ورزش و جوانان حکم بازنشستگی سه نفر از اعضای مجمع کمیته ملی المپیک را اعلام کرد و بر این اساس کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک و رئیس آکادمی ملی المپیک، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش از اول شهریور ماه سال 1401 بازنشسته اعلام شدند. با توجه به حکم بازنشستگی این سه عضو مجمع، آنها نمی‌توانند در مجمع کمیته ملی المپیک در ششم شهریور ماه حاضر شوند.

کیکاووس سعیدی به‌عنوان مدیر آکادمی در پست ریاست و نایب رئیسی ثبت‌نام کرده بود و علیپور نیز به‌عنوان رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در هیئت اجرایی نام‌نویسی کرده بود که به این ترتیب آنها نمی‌توانند در مجمع حضور یابند. به این ترتیب کیکاووس سعیدی شانس حضور در انتخابات برای پست ریاست را از دست داد.

گفتنی است فدراسیون انجمن‌های ورزشی جزو فدراسیون‌های المپیکی محسوب می‌شد که با این شرایط تعداد اعضای المپیکی مجمع کمیته ملی المپیک به 28 نفر رسید. همچنین فدراسیون اسکواش و رئیس آکادمی ملی المپیک هم عضو غیرالمپیکی هستند و‌ تعداد این اعضا به 27 نفر کاهش یافت. به این ترتیب شرط حضور نصف به علاوه یک عضو المپیکی در مجمع در حال حاضر برقرار است.

انتهای پیام/