شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#کاخ سفید#آمریکا

نماینده جمهوری‌خواه آمریکا:

تمام سعی خود را می‌کنم که ترامپ وارد کاخ سفید نشود

تمام سعی خود را می‌کنم که ترامپ وارد کاخ سفید نشود

نماینده جمهوری‌خواه پس از شکست در رای‌گیری درون‌حزبی جمهوری‌خواهان تأکید کرد تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر وارد کاخ سفید نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولتیکو، «لیز چنی»، دختر «دیک چنی»، معاون «جورج دبلیو بوش» معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا با پذیرفتن شکست در رأی‌گیری درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای نامزدی این حزب در کنگره، گفت که با این موضوع کنار آمده و مبارزه خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را ادامه خواهد داد.

چنی بدون اینکه برای شکستش در رأی‌گیری توجیهی بیاورد، پذیرش بی‌درنگ شکست خود را با امتناع طولانی‌مدت ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا مقایسه کرد؛ موضوعی که به خشونت‌های ششم ژانویه و حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره انجامید.

لیز چِنی یکی از ۱۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد و همچنین یکی از اعضای کلیدی کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله هواداران ترامپ دبه ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ است.

به نوشته پولیتیکو، چنی که در رقابت با هریت هیجمن (Harriet Hageman) نامزد تحت حمایت ترامپ شکست خورده است، در جمع طرفداران خود در شهر جکسون در ایالت وایومینگ یک موضوع را روشن کرد؛ اینکه مبارزه او برای صیانت از دموکراسی آمریکایی تازه شروع شده و او تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا از وارد نشدن دوباره ترامپ به کاخ سفید و دفتر بیضی ریاست جمهوری، اطمینان حاصل کند.

وی با اشاره به اینکه «اگر مسیر حمایت از ترامپ را پیش می‌گرفت، در رأی‌گیری اتفاق دیگری رخ می‌داد»، تاکید کرد: برای اینکه چنین اتفاقی رخ می‌داد باید از دروغ ترامپ در مورد انتخابات ۲۰۲۰ حمایت می‌کردم؛ باید راه را برای تلاش‌های جاری او در جهت از هم پاشیدن نظام دموکراتیک‌مان باز و به بنیان‌های جمهوری‌مان حمله می‌کردم و این مسیری است که نه می‌توانم در آن قدم بگذارم و نه در آن قدم خواهم گذاشت.

چنی با تاکید بر اینکه هیچکدام از شهروندان آمریکا «نظاره‌گر صرف» نیستند، خطاب به آنها گفت که در مورد اتفاقات ششم ژانویه باید به‌دنبال حقایق باشند و این بدان معنا است که نباید از کسانی که انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را انکار کردند، پیروی کرد.

پس از حوادث ششم ژانویه، چنی به بالاترین مقام ارشد حزب جمهوری‌خواه بدل شد که به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد؛ موضوعی که خشم رئیس جمهور سابق آمریکا را برانگیخت و حالا با شکست وی در رأی‌گیری حزب جمهوری‌خواه، نشانه‌های تازه‌ای از تسلط ترامپ بر این حزب آشکار شده است.