شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

انهدام باند چهارنفره حرفه‌ای سرقت در تهران

کدخبر: 515652
رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: تحقیقات ماموران منجر به کشف سرنخ‌های متعدد و ردپای سارقان شد و با جمع بندی ادله موجود هویت یکی از سارقان به نام «مراد» که سابقه‌دار حرفه‌ای بوده است، در زمینه سرقت از اماکن تجاری مشخص شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رییس پلیس آگاهی تهران گفت: مأموران پلیس آگاهی در جریان دو پرونده مهم خود در روزهای اخیر سارق سابقه دار لوازم خودرو را دستگیر و باند چهارنفره حرفه ای سرقت را منهدم کردند.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به دو پرونده مهم پلیس آگاهی در روزهای اخیر گفت: دریافت گزارش‌هایی از وقوع سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو باعث شد تا مأموران دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی با شناسایی ساعت پیک سرقت، گشت‌زنی هدفمند را آغاز کنند و نهایتا دوم مرداد ماه به فردی که در لابه لای خودروها در حال پرسه‌زنی بوده مشکوک شدند. فرد مظنون با مشاهده پلیس اقدام به فرار می‌کند؛ اما در نهایت پس از مسافتی دستگیر شده و دربازرسی بدنی از وی ادوات سرقت، یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، تعدادی کارت شناسایی، کارت‌های عابر بانک به نام افراد غیر، یک قبضه چاقو و یک دستگاه فندک مدل کلت کمری کشف شد.

وی اظهار کرد: با دستگیری این متهم که «فرهاد» نام داشت مشخص شد که وی در پرونده خود سابقه سرقت محتویات داخل خودرو، سرقت منزل و تحصیل مال نامشروع در استان‌های شرقی کشور را دارد. این متهم پس از سرقت، اموال مسروقه را به تهران و شهرک‌های اقماری منتقل کرده و به فروش رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: پس از کشف اموال و مدارک متعلق به غیر، تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند و پس از دعوت از آن‌ها مالک گوشی مسروقه اظهار کرد که متهم گوشی تلفن همراه وی را از داخل خودروی سواری به سرقت برده است. با وجود ادله متقن و غیر قابل انکار، متهم به جرم خود و ارتکاب ۳۰ فقره سرقت به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان معترف و با تکمیل تحقیقات، پرونده به دادسرا ارجاع شد.

باند چهار نفره سرقت منهدم شد

ولی‌پور گودرزی در ادامه گفت: نهم خرداد ماه شهروندی با مراجعه به کلانتری ۱۲۹ جامی شکایت خود را درباره سرقت از مغازه خود اعلام کرد. قفل و زنجیر در ورودی مغازه تخریب شده بود و دو دستگاه تلویزیون و چهار دستگاه دوربین مداربسته، دوربین فیلمبرداری و تعدادی تجهیزات حرفه ای فیلم برداری از جمله لنزهای حرفه ای به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال از آن دزدیده شده بود.  

وی اظهار کرد: با شکایت مالباخته، پرونده برای کشف و پی جویی به پلیس آگاهی ارجاع شد که پس از ارجاع پرونده به دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه هشتم، ماموران پلیس براساس شواهد موجود و شیوه و شگرد بکار رفته تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند که متهمان به صورت باند چهار نفره و با تخریب در ورودی از مغازه سرقت کرده اند.  

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: تحقیقات ماموران منجر به کشف سرنخ‌های متعدد و ردپای سارقان شد و با جمع بندی ادله موجود هویت یکی از سارقان به نام «مراد» که سابقه‌دار حرفه‌ای بوده است، در زمینه سرقت از اماکن تجاری مشخص شد. پس از هماهنگی با مرجع قضایی، این متهم دستگیر و به جرم خود معترف شد. همچنین وی همدستان خود به نام‌های هما ۳۵ ساله - مهدی ۲۷ ساله و حسین ۴۰ ساله را که در ارتکاب سرقت وی را همراهی کرده بودند معرفی و اظهار کرد که اموال مسروقه را به امیر و نادر که از دوستانش هستند به عنوان مالخر، فروخته است.

ولی پور گودرزی ادامه داد: با اعتراف صریح سرکرده باند، سایر ایادی وابسته به آن طی عملیات ضربتی و جداگانه دستگیر شدند در بازجویی به جرم خود اعتراف کردند. همچنین کلیه اموال مسروقه کشف و به شاکی پرونده تحویل داده شد و متهمان نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.