شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

وزیر بهداشت: آبله میمونی در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده است/ زیرساختهای تهیه واکسن آبله میمونی فراهم است

وزیر بهداشت: آبله میمونی در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده است/ زیرساختهای تهیه واکسن آبله میمونی فراهم است

وزیر بهداشت گفت: آبله میمونی الان در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده و بیشتر به صورت آندمی است و مثل کرونا نیست و خیلی نگران کننده نیست و بستگی به زمینه فرد دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، بهرام عین الهی وزیر بهداشت در پاسهخ به سوالی درمورد شیوع بیماری ابله میمونی و نگرانی هایی در این زمینه گفت: ماهم نگرانی هایی در این رابطه داشتیم و بخاطر همین از افرادی که وارد کشو می شدند بخصوص از مناطق آلوده نمونه برداری می شد و تا به دیروز ما موارد مثبتی نداشتیم و دیروز یک مورد مثبت داشتیم که یک خانمی که از اهواز بود و همسرش از کانادا برگشته بود مبتلا شده بود که این را داریم رصد می کنیم.

وی با بیان اینکه پایگاه های مرزی خود را تقویت کرده ایم چون متاسفانه در منطقه ای قرار گرفته‌ایم که در اطراف میزان شیوع بیماری ها نسبتا زیاد است و رصد می کنیم اگر موردی بود با آن مقابله می کنیم، گفت: آبله میمونی الان در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده و بیشتر به صورت آندمی است و مثل کرونا نیست و خیلی نگران کننده نیست و بستگی به زمینه فرد دارد. اگر فرد بیماری‌های مستعد داشته باشد خطرناک است ولی اگر فردی بیماری مستعد نداشته باشد خیلی خطرناک نیست. 

وی با اشاره به اینکه هنوز آبله میمونی به مرحله واکسیناسیون نرسیده ولی اگر لازم باشد در ایام کرونا تمام زیرساخت های مربوط به تهیه واکسن در کشور آماده شده است، بیان داشت: باری ریکتورهایی که مثل یک دستگاهی است که می توانید از طرفی ویروس واردش کنید و از  طرف دیگر ویروس ضعیف شده و کشته شده را بیرون دهید و واکسن تولید کنید وجود دارد و زیرساخت های این امر در کشور درست شده و تهیه واکسن امروزه برای ما یک کار ساده و خوبی است که الحمدالله انجام می شود و واکسن های جدیدی هم در کشور در حال تولید است.

انتهای پیام