شهر خبر

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی:

آقای هاشمی هیچ وقت فکر نمی کرد که به زور باید جامعه را هدایت کرد

همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سال 1378 آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «حضور و انصراف» در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

اعتمادآنلاین|

همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سال 1378 آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «حضور و انصراف» در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش جماران، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی در این مراسم با اشاره به اینکه عظمت آقای هاشمی بر کسی پوشیده نیست، گفت: یادداشت های آقای هاشمی یک سرمایه ماندنی است. بخشی از آن تاریخ و بخشی رهنمود و وصیتی است که اگر این کتاب ها را جلوی خودمان بگذاریم نکات ریزی در مورد برخوردهای اجتماعی دارد که چگونه با دیگران برخورد کنیم.

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی افزود: کتاب آقای هاشمی رفسنجانی من را یاد نامه‌ 31 نهج البلاغه می اندازد که امیرالمومنین(ع) بعد از جنگ صفین به امام حسن مجتبی(ع) نوشتند. این نامه از یک نسل به نسل دیگر است که می ‌خواهد به نسل آینده سفارش ‌هایی کند و پیش ‌بینی‌ هایی هم از آینده به دست می‌ دهد. به نظرم کتاب ‌های آقای هاشمی رفسنجانی هم می‌ تواند قابلیت این را داشته باشد که توصیه‌ هایی به امروزی‌ها و نسل فردا باشد. این کتاب ‌ها کمک می ‌کند که ما با سیر زندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی همراه شویم و آن را مرور کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آقای هاشمی هیچ وقت فکر نمی کرد که به زور باید جامعه را هدایت کرد، ادامه داد: یادم هست زمانی که در شهرداری بودم بر سر مسائل فرهنگی تهران ایشان نظری داشت و پیش ایشان می رفتم. وقتی که آقای خاتمی استعفاء داد و آقای میرسلیم به جای ایشان به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد معرفی شد، به آقای هاشمی گفتم چه طور شما از آقای خاتمی به آقای میرسلیم رسیدید؟ ایشان پاسخ داد این موارد در آینده معلوم می ‌شود، اینها تصور می ‌کنند که در مسائل فرهنگی می‌ توان به زور کار را پیش برد.

کرباسچی اظهار داشت: اعتقادش این بود که ما کار خودمان را انجام می دهیم و چیزی که باید اتفاق بیفتد روال سنت الهی است؛ که در جامعه ما شکل می گیرد. امروز هم می بینیم در مسائلی مثل حجاب که یک روز می خواستند با زور جا بیاندازند مجبور به تسلیم هستند.