شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#ارتش

سانا گزارش داد؛

زمینه سازی های ارتش ترکیه برای حمله احتمالی به شمال سوریه

زمینه سازی های ارتش ترکیه برای حمله احتمالی به شمال سوریه

خبرگزاری دولتی سوریه از زمینه سازی های ارتش ترکیه برای حمله احتمالی به مناطقی در شمال خاک سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نیروهای اشغالگر ترکیه در اقدامی که از قصد آنها برای آغاز تجاوز جدید علیه خاک سوریه حکایت دارد، با صدور هشدارهایی از طریق بلندگوهای مساجد در شهرهای مرزی مجاور شهر جرابلس در حومه حلب، به مردم هشدار دادند و از آنها خواستند در خانه‌های خود بمانند.

بر اساس این گزارش، منابع محلی به خبرنگاران سانا در الحسکه و الرقه گفتند که هشدارهای اشغالگران ترکیه با پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی ترکیه بر فراز شهرهای مرزی در امتداد نوار مرزی، تجمع گسترده نیروهای آن در بیشتر مناطق روستایی مجاور مرزها در استان‌های حسکه، الرقه و حلب و بسیج مزدوران تروریست آن برای تدارک تهاجم جدید ترکیه به منطقه همزمان بوده است.

بنا به گفته این منابع، نیروهای ارتش ترکیه در روزهای اخیر تجاوزات خود را به حومه شمالی و شمال غربی حسکه و مناطقی در حومه الرقه و حلب شدت بخشیده اند. این در حالی است که در نتیجه تشدید تجاوزات نیروهای ارتش ترکیه به روستاهای حومه شمالی الر قه از مناطق تحت اشغال خود در نزدیکی نوار مرزی، تعدادی غیرنظامی شهید یا زخمی شدند.

همچنین بنا به گزارش منابع سوری، جنگنده‌های ارتش ترکیه بعد از ظهر دیروز سه شنبه برخی نقاط نظامی را در حومه حلب هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه نظامی شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.‌