شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#رفاه#ایرانیان#حوزه

قالیباف: پایگاه جامع رفاه ایرانیان در حال به روز شدن است

قالیباف: پایگاه جامع رفاه ایرانیان در حال به روز شدن است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی مبنی بر برخط نبودن اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان، گفت: این پایگاه در حوزه داده به‌روز نیست و ولی اقداماتی برای به‌روز کردن آن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی درباره پایگاه رفاه جامع ایرانیان گفت: تذکر من درباره بحث پایگاه رفاه جامع ایرانیان است؛ به دلیل اهمیت موضوع، مباحثی که در حوزه بحث سیاست‌های جبرانی در موضوع ارز ترجیحی که ساعت‌ها در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، امروز در اجرا نیازمند پشتیبانی از پایگاه جامع رفاه ایرانیان است.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای شما تأکید کردید که در حال حاضر این پایگاه وجود دارد.

نماینده کرمان در مجلس گفت: من با صراحت اعلام می‌کنم مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، از مجموع دستگاه‌هایی که باید به این پایگاه اطلاعات بدهند، صرفا 40 درصد بیشتر اطلاعاتشان مرتبط با پایگاه نیست و از این 40 درصد بخش عمده‌ای از اطلاعات برخط نیست، بنابراین با یک تأخیر چندین ماهه مواجه هستیم و فرمول محاسباتی در حوزه عمل دچار اشکالات اساسی است، لذا از جنابعالی به عنوان رئیس مجلس درخواست دارم این موضوع مهم پایگاه جامع ایرانیان که اساسی‌ترین تصمیم ما در زمان بررسی بودجه بود و باید قابلیت اجرایی داشته باشد را پیگیری کرده و در این حوزه تصمیم‌گیری کنید.

وی افزود: مهمتر از همه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است و درخواست بنده از جنابعالی ورود به این موضوع است.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگرچه اکنون پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد اما این پایگاه در حوزه داده به روز نیست و این اشکال وجود دارد و دلیل آن این است که مدتی عملا سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعد دیتاهای مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به‌روز نکردند، در مورد کالابرگ نیز مشکل همین است و اکنون اصلاحات در حال انجام است.

وی ادامه داد: موارد گفته شده اشکالاتی است که دولت باید در حوزه اجرا به آن توجه کند هرچند فکر می‌کنم اکنون کارهایی انجام شده و ان‌شاء الله در حال به روز شدن است و این کار صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/