شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی

تصاویر کودک اعجاب‌انگیز ایرانی که بدون پا شنا می‌کند و مثل باد می‌دود! | توانایی‌های خارق‌العاده‌ این کودک را ببینید

اگر اهل فضای مجازی و تماشای ویدیوهای انگیزشی باشید، حتما تا به حال ویدیوهای کوتاه «محمدمهدی بخشی» را دیده‌اید؛ کودکی که با وجود قطع عضو پا، با دو پای مصنوعی مثل باد می‌دود، روی میله بارفیکس حرکات نمایشی انجام می‌دهد، شنا می‌کند و اخیرا در یک فیلم سینمایی با پرویز پرستویی همبازی شده است. با روایت داستان زندگی این کودک اعجاب‌انگیز با ما همراه باشید.

کودک

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: هنوز ۸ سالش نشده اما مثل قهرمان‌ها و ورزشکارهای حرفه‌ای و باتجربه رفتار می‌کند. کم‌حرف است اما تک جمله‌هایی که می‌گوید نشان از عزم و اراده‌اش برای رسیدن به موفقیت دارد. چندی پیش با انتشار ویدیوهای تمریناتش در فضای مجازی معروف شد و حالا سخت‌تر از قبل تمرین می‌کند تا شهرت را با کسب افتخار گره بزند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

اگرچه دست سرنوشت با بیماری «آنامولی» از همان نوزادی توان پاهایش را گرفت و پزشکان در ۱۱ ماهگی به قطع پاهای او رای دادند، اما محمدمهدی خیلی زود توانست با یک جفت پای مصنوعی طعم شیرین راه رفتن را بچشد و به شکل شگفت‌آوری در همان سن وسال استعدادهای ورزشی‌اش را با وجود این معلولیت به رخ بکشد. نگاه محمدمهدی به آینده است برای همین مادرش از آن روزهای سخت حرفی نمی‌زد و وقتی می‌خواهد از داستان پسرش بگوید، سراغ رویاها و آرزوهای محمدمهدی می‌رود.

«سمیه نرگسی دلاور» می‌گوید: «محمدمهدی خیلی زود با پروتزها یا همان پاهای مصنوعی‌اش خو گرفت و توانست راه برود. او از بچگی عاشق بازی در پارک بود اما نمی‌توانست راه برود و فقط از دور بچه‌ها را تماشا می‌کرد که چطور از وسایل بازی استفاده می‌کنند. همان روزها بود که تصمیم گرفتیم ساخت پروتز را امتحان کنیم. برای محمدمهدی فقط چند جلسه کاردرمانی و آب‌درمانی کافی بود که با پاهای مصنوعی در پارک نزدیک خانه‌مان همراه بچه‌ها بازی کند. همان موقع فهیدیم که این پسر اراده‌ای قوی دارد.» 

از شنا تا دو میدانی

فقط کافی‌است ویدیوهای مهارت‌های ورزشی محمدمهدی را تماشا کنید، تا به حرف مادرش درباره استعداد خارق‌العاده او پی ببرید. او در یک ویدیو بدون پا در آب شنا می‌کند، در ویدیویی دیگر مثل دونده‌های حرفه‌ای با پاهای مصنوعی‌اش در پیست دو و میدانی می‌دود و جایی دیگر مثل ژیمناست‌های ماهر، از میله بارفیکس استفاده می‌کند و قدرت دست‌هایش را به رخ می‌کشد. محمدمهدی چنان علاقه‌ای به ورزش دارد که وقتی از مهارت‌هایش حرف می‌زنیم، تلفن همراه مادر را برمی‌دارد و روی فیلم‌ها برای‌مان حرف می‌زند. ویدیوی شنا کردن را نشان می‌دهد و می‌گوید: «هر روز در خانه و باشگاه ورزشی تمرین می‌کنم که در سن بالاتر قهرمان شوم. می‌خواهم با همین پاهای مصنوعی به هدفم برسم.» حرف‌ها که به اینجا می‌رسد، «محسن بخشی» پدر محمدمهدی هم وارد گفت‌وگو می‌شود و با لبخند می‌گوید: «محمدمهدی هر بار خودش به ما نشان داد که در چه ورزشی استعداد دارد. جالب است بدانید وقتی ۳ ساله بود و با هم به دریا رفتیم، کنار سال در آب نشست و شروع کرد به شنا کردن. البته تصاویر شناگرها را در تلویزیون دیده بود و با دست حرکات آنها را در آب کم‌عمق تقلید می‌کرد. وقتی به تهران برگشتیم سراغ یک مربی شنا رفتم و او هم به صورت ویژه با محمدمهدی تمرین کرد. تازه آنجا بود که فهمیدیم دست‌های محمدمهدی که در خانه با میله‌های بارفیکس قوی شده بود در شنا هم به کمکش می‌آید.»

از قهرمان‌های ایران مدال طلا گرفتم

اما استعداد دیگر محمدمهدی در رشته دو و میدانی است؛ جایی که مربیان دلسوزی چون «عباس دیانی» زیر و بم دویدن با پاهای مصنوعی را به او یاد داده‌اند تا این کودک باانگیزه یک روز به آرزویش برسد. با وجود این، محمدمهدی دو مدال هم دارد. یکی مدال طلای افتخاری که قهرمانان دو و میدانی کشور به گردنش آویختند و نیز مدال افتخاری دیگری که قهرمانان مسابقات جانبازان و معلولان کشور به او هدیه کردند. این میان، ویدیوی جذاب همراهی دوندگان معروف ایرانی با او حسابی در فضای مجازی منتشر شده و به بسیاری از معلولان برای رسیدن به رویای راه رفتن انگیزه داده است. محمدمهدی آن ویدیو را نشان‌مان می‌دهد و می‌گوید: «اینجا قهرمان‌های ایران با من دویدند. من جلوی آنها می‌دویدم و آنها از پشت سر برای من دست می‌زدند. یک روز قهرمان دو و میدانی می‌شوم و باز هم آنها را خوشحال می‌کنم.»

محمدمهدی آکتور سینما

محمدمهدی اما این اواخر در یک فیلم سینمایی هم دیده شده و این روزها مشغول بازی در یک سریال تاریخی است. او در فیلم «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی «محسن‌ قرایی» با ستارگانی چون پرویز پرستویی همبازی شد تا گوشه دیگری از استعدادهایش را به نمایش بگذارد. خودش می‌گوید: «من بازیگری را هم دوست دارم اما دلم می‌خواهد بچه‌هایی که هم سن و سال من هستند و  نمی‌توانند راه بروند، این فیلم را ببیند و با ورزش کردن  به آرزوی‌شان برسند.»

 

فیلم | این کودک اعجاب‌انگیز، بدون پا شنا می‌کند و مثل باد می‌دود! | تصاویر توانایی‌های خارق‌العاده‌ این کودک را ببینید
محمدمهدی  کنار افشین هاشمی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون