شهرخبر

کیانوش ایازی: برای کارگردانی جانور از شیوه ایده محور به شیوه متن محور رسیدم

کیانوش ایازی: برای کارگردانی جانور از شیوه ایده محور به شیوه متن محور رسیدم

کیانوش ایازی دانش‌آموخته هنرستان هنرهای زیبا و کارشناسی نمایش بازیگری از دانشگاه هنر که در کارنامه کاری‌اش کارگردانی نمایش‌های جنگ درون، یکی از ما، کلونی دلقک، شبیه شکست، زیپ، آن‌ها، جانور و بازیگری نمایش‌های خواهر عشق، کرگدن، ما سه نفر، تُرُب، شادی حقیقی آرام و بیصداست، جنگ درون، یکی از ما دیده می‌شود درباره نمایش جانور که این روزها روی صحنه است به خبرگزاری برنا گفت‌وگو می‌کند. نمایش جانور از ۲۰ مرداد تا ۱۵ شهریور ساعت ۲۰ در تئاتر شهر تهران روی صحنه خواهد بود.

کیانوش ایازی رتبه اول بازیگری در جشنواره هنرستان‌های منطقه‌ای و نامزد بازیگری مرد جشنواره تئاتر نقطه و تقدیر شده بهترین کارگردانی جشنواره سرو و دارنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی جشنواره مهر کاشان درباره انتخاب نمایشنامه جانور به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: انتخاب نمایشنامه جانور به واسطه این بود که مسائل و ناهنجار‌یهای روز جامعه را بیان می‌کند و به واسطه این موضوع برایم قابل احترام و جذاب بود.

این کارگردان درباره زمان اجرای نمایش گفت: زمان اجرا هم به نظرم بسیار مناسب بود چون از نظر موضوعی هم  به روز بود و هم داستان جدیدی داشت.

ایازی در خصوص فروش گیشه نمایش روی صحنه‌اش گفت: خدا را شاکرم که با باز شدن گیشه؛ روزهای فروش تمامی بلیت های هفته اول به جز چند بلیت به فروش رفت و این دلگرمی ما را نسبت به مسیرمان بیشتر کرد و پیشنهاد برای فروش و استقبال از یک نمایش چند موضوع ساده است.  یک خلاقیت دو شیوه‌ی اجرایی سه نگاه متفاوت که این‌ها مخاطب را به سرعت جذب میکند و به سالن‌های نمایش می کشاند. 

این کارگردان جوان معتقد است تماشاگر با خودش تماشاگر را به سالن‌ها می‌آورد اما یادمان نرود همه‌ی اینها یعنی احترام به نگاه و حضور تماشاگر،  بی‌شک عادل‌ترین و شریف ترین قاضی های نمایش تماشاگران هستند که می‌توانند روی کیفیت کار نظر بدهند.  شما نمایشی را با ساختار درست و با توجه به موجودیی اجرایی اعم از بازیگر و دکور و امکاناتی که وجود دارد روی صحنه می‌برید و تماشاگر به خوبی زحمات شما را  می بیند و  متوجه توانمندی گروه و تیم تولید و بازیگری می‌شود. 

کارگردان نمایش «جانور» در پایان گفت: از اعتماد آقای طاهری سپاسگزارم. امیدوارم در هفته‌ی پیش‌رو و با استقبال تماشاگران گرامی روبرو شود و با این نمایش با قدرت بیشتری قدم به جلو برداریم. من در این نمایش برخلاف کارهای قبلی خودم از شیوه ایده محور به شیوه متن محور رسیدم  و امیدوارم توانسته باشیم قدری در فرهنگ سازی و نشان دادن ناهنجاری‌های اجتماعی موفق بوده باشم .

انتهای پیام