شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

روشی فوق العاده برای کاهش وزن

روشی فوق العاده برای کاهش وزن

نوشیدن به اندازه آب یعنی نه زیاد نه کم می تواند روی کاهش وزن شما تاثیرات مثبت بگذارد.

به گزارش بهداشت نیوز ،هنگامی که معده احساس کند پر است، سیگنال‌هایی را به مغز می فرستد. از طریق این سیگنال‌هاست که احساس سیری می‌کنیم.

آب می‌تواند به اشغال فضای معده کمک کند و منجر به احساس سیری و کاهش گرسنگی شود. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا خوردن، می‌تواند به جلوگیری از دریافت وعده‌های غیرضروری کمک کند.

 بالا رفتن میزان کالری‌سوزی
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب می‌تواند به سوزاندن کالری کمک کند. آب همچنین ممکن است تعداد کالری سوزانده ‌شده در هنگام استراحت را افزایش دهد. نوشیدن آب سرد مزایای کالری‌ سوزی آب را بیشتر می‌کند.

 آب برای چربی‌سوزی نیاز است
بدون آب، بدن نمی‌تواند چربی یا کربوهیدرات‌های ذخیره ‌شده را به‌درستی متابولیزه کند. فرایند متابولیسم چربی را لیپولیز می‌نامند. لیپولیز،  یک فرایند بیوشیمیایی برای شکستن و هیدرولیز تری‌گلیسریدها به اسید چرب و گلیسرول است.

 کمک رسانی برای دفع مواد زائد از بدن
وقتی بدن کم‌آب می‌شود، نمی‌تواند مواد زاید را به‌صورت ادرار یا مدفوع به درستی دفع کند. آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم و مواد زاید را فیلتر کند. آب همچنین به بدن کمک می‌کند تا مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء‌هاضمه را  رفع کند. هنگامی‌که مواد زاید در بدن جمع می‌شود، فرد ممکن است احساس نفخ، تورم و خستگی کند.

 چه مقدار آب بخوریم؟
بسیاری از متخصصان نوشیدن حدود ۲ لیتر آب در روز را توصیه می‌کنند اما این عدد کاملا نسبی است. مانند بسیاری از واقعیت های پزشکی ، نیاز به آب کاملاً به فرد بستگی دارد. به‌عنوان یک قانون کلی، همیشه باید در هنگام تشنگی آب بنوشید.

اگر متوجه شدید سردرد دارید، خلق‌و‌خوی بدی دارید، دایم گرسنه هستید یا در تمرکز مشکل دارید، ممکن است از کم‌آبی رنج ببرید. مطمئن باشید نوشیدن آب به رفع این مشکلات کمک می‌کند.