شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#شهر شیراز

سوغات استان شیراز چیست؟

درست است که، شهر شیراز از نظر مکان¬های دیدنی در صدر قرار دارد اما، از سوغاتی¬های ناب شیراز نمی¬توان گذشت!.

سوغات استان شیراز چیست؟

سلام نو - سرویس گردشگری: شهر شیراز از منظر زیبایی، فرهنگ، هنر، ادبیات، معماری و... شهری کامل و تمام عیار است. درست است که، شهر شیراز از نظر مکان­های دیدنی در صدر قرار دارد اما، از سوغاتی­های ناب شیراز نمی­توان گذشت!. سوغاتی­های شهر شیراز آنقدر متنوع و ناب هستند، که برای نام بردن و صحبت از آن­ها باید فهرستی طولانی تهیه کنیم. اگر در زمان سفر به شیراز از خود پرسیده­اید، سوغات استان شیراز چیست؟ برای یافتن پاسخ خود مقاله سوغات شیراز را دنبال کنید.

می­توان به جرئت ادعا کرد که هیچ شهری در زمینه سوغاتی توان رقابت با شیراز را ندارد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که سوغات استان شیراز چیست؟ همراه ما باشید. ما در این مقاله از سوغات بینظیر شیراز سخن خواهیم گفت.

شیراز و سفره­ای رنگا رنگ از سوغات

شیراز شهری با قدمت و تمدنی طولانی است. به همین دلیل شیراز از منظر سوغات دارای تنوع بسیاری است. شما در زمینه خواراکی و یا به اصطلاح شیرینی، نوشیدنی و یا عرقیجات و دست آخر در زمینه صنایع دستی، با سفره رنگا رنگ سوغات شیراز روبه­رو هستید.

شیراز خوشمزه

در یک کلام شیرینی­ها شیراز بینظیر هستند. اگر به شیراز سفر کرده­اید، بی شک طعم و مزه فوق­العاده مسقطی، فالوده شیراز و رنگینک شیرازی را از یاد نبرده­اید. مقاله سوغات استان شیراز چیست؟ با شیرینی­های شیراز طعم بینظیری خواهد داشت.

مسقطی شیراز

برای شروع بیاید با یک شیرینی خوشمزه با بافتی نرم شروع کنیم. مسقطی شیراز با ساختار ژله­ای مانند به شکل لوزی، یکی از دلپذیرترین خوراکی­های شیراز است. مسطقی در مدل­های مختلف نظیر پسته­ای، زرشکی و گل محمدی پخته می­شود. شما می­توانید متناسب با ذائقه خود هر یک از مدل­های مسقطی را امتحان کنید. اما امتحان تمامی مزه­ها خالی از لطف نیست!.

معرف­ترین نوع مسقطی در شیراز، مسقطی لاری است. در سفر به شیراز حتما به شهر لار بروید، و مسقطی با کلی خلال آجیل را مزه کنید.

کلوچه شیرازی

کلوچه شیرازی، را می­توان مکمل مسقطی نام برد. در بیشتر موارد کلوچه شیراز را با مسقطی خورده می­شود، زیرا کلوچه شیراز مغزدار نیست. برای از بین بردن خشکی و سختی کلوچه، شما می­توانید از مسقطی استفاده کنید. کلوچه شیراز دارای ماندگاری بالایی نیز است، و شما می­توانید برای مدت طولانی از این کلوچه استقاده کنید.

سوغات استان شیراز چیست؟

کلوچه شیراز ظاهری شبیه به نان یرنجی دارد و برای تزیین آن از خرفه و پودر نارگیل استفاده می­شود. کلوچه شیراز از قدیمی­ترین سوغات شیراز است. به همین دلیل کلوچه شیراز در بیشتر شهرها و روستاهای شیراز پخته می­شود.

فالوده شیرازی

شاید مناسب­ترین خوراکی شیراز در تابستان فالوده شیرازی باشد. خوراکی خوشمزه و خنک!. معروف­ترین سوغاتی شهر شیراز است، که طعم و مزه فوق­العاده­ای دارد. شما می­توانید فالوده شیراز در کنار چاشنی­هایی همچون عرقیات مخصوص شیراز، شربت آلبالو و آبلیموه مزه کنید. البته فالوده شیرازی با بستنی نیز سرو مس­شود.

اگر با تست فالوده شیرازی از طعم آن لذت بردید، می­توانید فالوه شیرازی را با خود به سوغات ببرید. رشته­های فالوده در قنادی­های شهر شیراز وجود دارد، و شما می­توانید در شهر خودتان، فالوده شیرازی را درست کنید.

سوغات استان شیراز چیست؟

رنگینک شیرازی

دسر خوشمزه و پر مغز شیرازی که در ماه مبارک رمضان سرو می­شود. اگر از مزه کردن شیرینی­های پر مغز لذت می­برید، رنگینک پیشنهاد بسیار لذیذی برای شما است. رنگینک در شیراز با استفاده از ز آرد، روغن، خرما یا رطب، پودر دارچین و هل تهیه می­شود.

شیراز معطر

ممکن نیست پای در شهر شیراز بگذراید و از بوی بهار نارنج مست نشوید. شیراز همواره قدمت طولانی در تولید عرقیجات داشته و یکی از قطب­های ایران در تولید عرقیات مختلف است. دومین پاسخ برای سوال سوغات استان شیراز چیست؟ عرقیات معطر و خوشمزه شیراز است.

عرق بهارنارنج

چشم­های خود را ببندید، در کوچه پس کوچه­های شیراز قدم بگذارید و بوی بهارنارنج را استشمام کنید. بهارنارنج به عنوان عرق، دمنوش و گل خشک شده آن در مربا و شربت استفاده می­شود. عرق بهارنارج دارای ارزش بالایی از منظر طب سنتی است. خاصیت­های فراوانی برای عرق بهارنارنج ذکر شده است. از جمله خاصیت­های عرق بهارنارنج: کاهش سردرد، رفع مشکل کم خوابی و برای درمان سرفه.

دمنوش بهارنارنج برای آرامش اعصاب معجون فوق­العاده­ای است. شما می­توانید گل خشک شده بهارنارنج و یا عرق بهارنارنج را به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

سوغات استان شیراز چیست؟

عرق نسترن

عرق نسترن از گل پائیزی نسترن گرفته می­شود. گل نسترن بسیار خوشبو و معطر است. عرق نسترن از منظر طب سنتی بسیار مفید است و برای درمان بسیار از دردها از عرق نسترن استفاده می­شود. عرق نسترن دارای خاصیت­هایی نظیر: دفع سنگ کلیه، تسکین درد معده و مناسب برای دستگاه گواراش است.

سوغات استان شیراز چیست؟

شیراز دارای عرقیجات بسیاری است و می­توان لیستی بلند و طولانی از عرقیات آن تهیه کرد. برای آشنای بیشتر شما با عرقیات و سوغات شیراز و پاسخ به سوال سوغات استان شیراز چیست؟ چند نمونه از عرقیات شیراز را نام می­بریم: عرق بیدمشک، گلاب شیراز و....

شیراز هنرمند

سوغات استان شیراز چیست؟

هنر و فرهنگ آمیخته­ به شهر شیراز است. به همین دلیل شهر شیراز دارای صنایع دستی بسیار زیبا و چشم­نوازی است. صنایعی نظیر: خاتم­کاری­، منبت­کاری و قلم­زنی.