شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شطرنج

تامینی: شطرنج به مربی خارجی نیاز دارد/ برخی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده‌ایم

تامینی: شطرنج به مربی خارجی نیاز دارد/ برخی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده‌ایم

حسن تامینی، رئیس فدراسیون شطرنج در نشست خبری که در محل فدراسیون برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ تامینی در ابتدا گفت: مدت ها بود که می‌خواستیم با خبرنگاران صحبت داشته باشیم که اکنون این مهم اتفاق افتاد. از زمانی که بحث انتخابات فدراسیون شطرنج مطرح شده بود، مدت ها فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شد و نیاز بود که شطرنج روی ریل خود قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با رای بالایی رئیس فدراسیون شدم. عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم و نماینده مجلس بوده‌ام. در بحث فدراسیون کارها را به دو بخش تقسیم کردیم. تا الان یک نفر را از بیرون نیاورده‌ام و همگی از خانواده شطرنج هستند. شرایط روحی شطرنج‌بازان در گذشته خوب نبود و 5 میلیارد به ما اختصاص دادند اما در اواخر کار دولت قبل، 5 میلیارد تومان برگشت و به فدراسیون ندادند.

تامینی عنوان کرد: فیروزجا اعتراضاتی داشت که من جایی ندارم که در تهران شب بمانم! اعتراض این شطرنج‌باز اینگونه بود. سیاست ما بود تا جای ممکن صحبت نکنیم و فقط کار را جلو ببریم اما عذرخواهی می‌کنم تا الان که این نشست دیر برگزار شد. در هتل ورزش دخالت‌هایی صورت گرفت و به ورزشکار ما جا ندادند. مجبور شدیم در فدراسیون سوئیت برقرار کنیم تا شطرنج‌بازان مستقر شوند.

وی افزود: با خانواده فیروزجا صحبت کردیم که با این شطرنج باز وارد مذاکره شویم اما این در حالی بود که او زیر پرچم فیده بازی می‌کرد. الان فیروزجا زیر پرچم یک کشور دیگر بازی می‌کند و کار مشکل شده است. فدراسیون مشکل دارد اما نگذاشتیم بچه ها بروند و کسی نیست از ما تشکر کند.

تأمینی اظهار داشت: در خصوص بدهی‌ها باید بگویم که سعی شد تا چند ماه اخیر پول را پرداخت کنیم و از این بابت مشکل نداریم. باید چوب نادانی گذشته و این بدهی ها را بخوریم و روی آنها کار کرده ایم. درب شطرنج برای همه ادیان باز است و بحث ارمنی و غیر ارمنی ندارد.

وی عنوان کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرد. تنها در سال 92 فدراسیون شطرنج 14 میلیارد مالیات دارد و ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند؟ باید بگویم هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست. در مجلس هم تلاشم این بود که کمتر حاشیه داشته باشیم و از همه کمک خواسته‌ام. سراغ همه شطرنج بازان رفته‌ام که به شطرنج کمک کنند.

تأمینی ادامه داد: تمام تلاش فدراسیون شطرنج این است که مربی خارجی بیاورد. شطرنج بازان ایران با توجه به پتانسیل خود نیاز به مربی قوی دارند. از نیاز های اساسی شطرنج ایران مربی خارجی خوب است. دست همه مسئولین را می بوسم که برای شطرنج ایران مربی خارجی بیاورند.

وی گفت: در خصوص چند پستی بودن در فدراسیون شطرنج باید بگویم که ما از شطرنج‌بازان می‌خواهیم در فدراسیون حضور داشته باشند. حتی مکاتبه با سازمان برنامه بودجه داشتیم و حتی با قالیباف صحبت کردم که بودجه به فدراسیون بیاوریم.

 

انتهای پیام