شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حاتمی

توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده میلاد حاتمی

توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده میلاد حاتمی

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده میلاد حاتمی گفت: نسبت به فرد مورد نظر در این‌پرونده ۲۲ متهم، مطرح بوده که پرونده در مرحله دادسرا مورد بررسی دقیق واقع شد و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود ستایشی، سخنگوی دستگاه قضا در آغاز  نشست خبری خود گفت: در ابتدا به هجدهم مرداد ماه ایام‌ گرامیداشت شهدای مدافع حرم اشاره می‌کنیم و از نقش شهید پرافتخار و سربلند شهید سلیمانی و شهید همدانی در نبرد با داعش در سوریه و عراق تجلیل می‌کنیم. هدف و انگیزه مدافعان حرم همانا ادامه دادن‌ مکتب خونبار حسینی و حراست و صیانت از ارزش های والای معنوی انقلاب اسلامی است‌ .

وی در ادامه گفت: این‌ مبارزه صورت گرفت تا این تفرقه‌ها از میان برداشته شود، امروز جمهوری اسلامی در برابر دسته‌بندی‌های جعلی سیاسی و جغرافیای ایستاده و نقش مدافعان حرم در برهم زدن نقشه رژیم صهیونیستی روشن است. 

ستایشی خاطرنشان کرد: جا دارد از مقاومت و ایستادگی آزادگان سرافراز ویژه شهید سید علی اکبر ابوترابی تجلیل کنیم. امروز راه ایستادگی و صلابت در برابر دشمن از خرمشهر تا غزه از دمشق تا بیروت نتیجه بخش این پیروزی است. 

وی افزود: ایام ۲۸ مرداد را پیش رو داریم سالروز کودتای ۲۸ مرداد و براندازی دولت رسمی کشور در ان‌مقطع ، به رسمیت نشناختن حقوق ملت و سرنگون کردن دولت رسمی سرآغاز رسمی دخالت دولت ایالت متحده در امور داخلی ملت ایران و لگد مال ساختن حقوق اولیه ملت ها بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده میلاد حاتمی گفت: نسبت به فرد مورد نظر در این‌پرونده ۲۲ متهم، مطرح بوده که پرونده در مرحله دادسرا مورد بررسی دقیق واقع شد و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و فرد به اتهام افساد فی‌الارض و پولشویی و اخلال در نظام ‌پولی ارزی و فرد دیگر به اتهام فساد فی الارض و پولشویی و اخلال در نظام پولی ارزی در بازداشت به سر می برند و بقیه متهمین با تودیع قرار وثیقه فعلا آزاد هستند و پرونده در دادگاه انقلاب اسلامی مطرح رسیدگی است.

وی در رابطه با سامانه جامع تکالیف قانونی گفت: در مورد سند تحول توضیحات مبسوط پیرامون آن داده شد و گفتیم مرحله کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت دارد. در حوزه موضوع سوال، یک سری تکالیف کلیدی و ویژه در رابطه با بسیاری دستگاه ها و حوزه های مهم ‌کشور احصا و شناسایی شده است و مطابق با اولویت دسته بندی شده است و در حال بارگزاری در سامانه است.

ادامه دارد ...