شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجتمع

گازرسانی به ۴۰ مجتمع کوخ‌نشین در شهرستان مرزی بانه

گازرسانی به ۴۰ مجتمع کوخ‌نشین در شهرستان مرزی بانه

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد که تاکنون حدود ۱۴۰ مجتمع کوخ‌نشین در شهرستان مرزی بانه شناسایی شدند که از این تعداد به ۴۰ مجتمع گازرسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد فعله‌گری در بازدید از طرح‌های گازرسانی فعال شهرستان مرزی بانه با بیان اینکه اکنون در این شهرستان چهار طرح فعال گازرسانی وجود دارد، گفت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ مشترک در شهرها و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک در روستاها از گاز بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: اکنون ۱۵۶ روستای شهرستان بانه از گاز طبیعی برخوردارند که با تکمیل گازرسانی به روستاهای باقی‌مانده، تعداد روستاهای گازرسانی‌شده این شهرستان به ۱۷۷ مورد می‌رسد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی از ۹۶ درصد به ۹۹ درصد ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره تازه‌ترین وضع گازرسانی در بخش کوخ‌نشینان این شهرستان مرزی اظهار کرد: اولویت برنامه‌ریزی امسال مجموعه، تکمیل طرح‌های گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که تا پایان امسال پایان می‌یابد، اما نکته قابل اهمیت، گازرسانی به کوخ‌های شهرستان بانه است که شامل تجمع چند خانواده در یک مکان مشخص است که کمتر از ۲۰ خانوار هستند و در تقسیمات کشوری جزو روستا به شمار نمی‌آیند.

فعله‌گری تصریح کرد: شرکت گاز استان کردستان برای بهره‌مندی و رفاه بیشتر مرزنشینان شهرستان بانه و همسو با تأمین انرژی مستمر و مداوم و حفظ محیط زیست در طراحی مسیرهای گازرسانی روستایی طوری عمل می‌کند که تعداد زیادی از کوخ‌ها از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: حدود ۱۴۰ مجتمع کوخ‌نشینی در این شهرستان شناسایی شده‌اند که تاکنون تعداد ۴۰ سکونتگاه از آنها گازرسانی شده و ۵۸ مورد دیگر نیز در مرحله گازرسانی قرار دارد و برای بقیه کوخ‌ها نیز برنامه‌ریزی منظمی انجام شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان بیان کرد: ساکنان نوار مرزی شهرستان‌های بانه و مریوان در طول سال‌های دفاع مقدس دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و در سال‌های سخت جنگ با استقامت و پایداری صدها شهید و جانباز را به کشور تقدیم کردند و اکنون وظیفه اصلی ماست که با گسترش خدمات رفاهی به ماندگاری آنان در محل زندگی خود کمک کنیم و  شرکت گاز استان کردستان این هدف را سرلوحه برنامه‌های راهبردی خود قرار داده است.

انتهای پیام