شهر خبر

برای موفقیت در مربیگری برنامه دارم/ منتقدان قوت قلب من هستند

برای موفقیت در مربیگری برنامه دارم/ منتقدان قوت قلب من هستند

مربی تیم ملی تکواندو لبنان گفت: برای کسب موفقیت در حرفه مربیگری به دنبال الگوبرداری نیستم و علاقه مندم پله پله این مسیر را طی کنم.

فرزاد عبداللهی، مربی تیم ملی تکواندو لبنان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره 3 مدال نقره و برنز تکواندوکاران لبنانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، عنوان کرد: حدودا یک سالی است با ملی پوشان تکواندو لبنان در بیروت تمرین می‌کنیم و رفته رفته شاهد پیشرفت تکواندوکاران هستیم. تکواندوکاران لبنانی ابتدا به پیشرفت در تحصیل توجه دارند اما به کمک رئیس فدراسیون تکواندو لبنان مسیری طراحی کردیم تا آن‌ها را به سوی موفقیت در ورزش نیز ترغیب کنیم. 

وی ادامه داد: نتیجه  این برنامه ریزی ها کسب مدال های ارزشمند در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد. اگر سطح این رویداد را دست کم بگیریم بی انصافی کرده ایم چرا که شاهد بودیم برترین‌های اوزان مختلف از کشورهای ترکیه، ازبکستان، اردن و حتی ایران پا به این رویداد گذاشتند و سطح مسابقات نشان از پتانسیل بالای تکواندوکاران داشت. در این راه ملی پوشان لبنان به هدفی که برایشان ترسیم کردیم نیز رسیدند. 

قهرمان جهان در سال 2011 درباره هدف خود در دنیای مربیگری به ویژه خارج از کشور اظهار کرد: از معدود مربیانی بودم که وقتی چهارگوشه شیاپ چانگ را بوسیدم  از پایه با نونهالان شروع به تمرین کردم و تا رده‌های بالا پیش رفتیم و پیشتر هم شاهد قهرمانی تیم مان با مس سونگون ورزقان در رده بزرگسال بودیم و در هر تیمی و رده ای که حضور داشتم تیمم روی سکو رفته است. به هیچ عنوان در این مسیر پرپیچ و خم ادعایی ندارم و از دید خودم تازه ابتدای مسیر هستم. قصد الگوبرداری از هیچ مربی را ندارم و فکر می‌کنم با همه آموخته هایم همچنان برای پیشرفت جا دارم و باید خودم را بروز کنم.  در این بین منتقدان خودم را هم می‌بینم و اتفاقا از آن‌ها ممنونم چراکه باعث قوت قلب من در این مسیر می‌شوند تا راه را مانند برخی‌ها بیراهه نروم. 

عبداللهی درباره وضعیت تکواندو ایران در جهان گفت: تکواندو ایران همیشه جزو برترین‌های جهان بوده و ملی پوشان کشورمان همیشه  به عنوان اصلی ترین رقیبان ستاره‌های جهان به شمار می‌روند اما نباید در باد این عنوان بخوابیم و باید بیش از پیش تلاش کنیم تا اگر به دنبال موفقیت در رقابت‌های بزرگ مانند قهرمانی جهان هستیم برای اعتلای سطح تکواندو و حفظ این القاب و عناوین قدمی مثبت برداریم. همانطور که در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا در کره جنوبی دیدیم کشورهای دیگر بیکار ننشسته اند و برای جمع آوری امتیازات در مسیر کسب سهمیه المپیک برنامه دارند. 

وی در پایان گفت: رویدادهای گذشته فرصت مناسبی بود تا کادر فنی نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای رفع آن در رویدادهای پیش رو تمهیداتی بیاندیشند. مطمئنا با وجود هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو که خود اسطوره ورزش کشور بشمار می‌رود می‌توان به آینده امیدوار بود. در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی کشید و نسبت به قهرمانی آسیا عملکرد ملی پوشان بهتر بود‌‌. تکواندوی ایران باید همین مسیر را تا قهرمانی جهان پیش ببرد.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام