شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#نمایندگان مجلس#کارشناسان

نمایندگان مجلس امروز در توئیتر به چه مواردی اشاره داشتند؟

دنبال توافق خوب هستیم / حواستان باشد از پشت به دولتمردان خنجر نزنید

دنبال توافق خوب هستیم | حواستان باشد از پشت به دولتمردان خنجر نزنید

ماجرای مذاکرات ایران و توافق خوب با غرب موضوعی است که این روزها به شدت مورد توجه مردم و نیز کارشناسان سیاسی در جهان است. ظاهرا این مساله قرار است امشب به نتیجه مشخصی برسد. از سوی دیگر موضوعاتی چون فعالیت دولتمردان مورد توجه نمایندگان مجلس است که درباره این مسائل توئیت‌هایی داشته‌اند.

به گزارش مشرق، محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره مذاکرات ایران با کشورهای غربی و نتیجه بخشی آن با انتشار هشتگ توافق خوب در حساب توئیتری خود نوشت: «با توافقی که منافع ملّت ایران را به همراه داشته باشد موافقیم. لغو تحریم انتقال پول به ایران، مختومه شدن پرونده مسائل باقیمانده آژانس، لغو تحریم‌های نفتی و بانکی از حداقل ضروریات یک توافق خوب است.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر وپردیس و سخنگو کمیسیون انرژی هم درباره این مذاکرات اینطور مرقوم کرد: «از تلاش دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها با تقویت دیپلماسی اقتصادی تشکر می‌کنیم. طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، کمیسیون‌های انرژی و امنیت مجلس، گزارش دولت از مذاکرات را با شاخص لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی مردم، ارزیابی دقیق خواهند کرد و ملاحظات سیاسی ۱+۴ و آمریکا ملاک ما نخواهد بود.»

سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم با انتشار یک خبر خوب برای شرکت‌های دانش بنیان در توئیتر خود نوشت: «خبر خوب: در اجرای بند الف ماده ۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، «دفتر شرکت‌های دانش ‌بنیان» به لیست مشاغل مجاز به استفاده از واحدهای مسکونی برای استقرار، به قانون شهرداری‌ها اضافه شد. این اقدام، نقش مهمی در کاهش مشکلات مربوط به هزینه‌های استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت.»

سید کریم حسینی، ‏نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس اما در توئیت خود به فعالیت دولتمردان و سوابق آنها اشاره داشت که برخی تلاش می‌کنند این سوابق را زیر سئوال ببرند. او در این باره به طور مشخص به سوابق معاون اول رئیس‌جمهوری اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «سوابق آقای مخبر به ویژه در حوزه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و تلاش امروز و مردمی بودنش ستودنی است. از افراد مکتبی نیز انتظار هجمه به مدیران ارزشی نمی‌رود و نباید یادمان برود که عملکرد ایشان در مسئولیت قبلی مورد تقدیر رهبری قرار گرفت. حمایت از مدیران انقلابی در این مقطع ضروری است.»

احسان ارکانی، نماینده مردم شهرستان‌های ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎نیشابور و‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ فیروزه و ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎زبرخان در مجلس هم به همین مساله اشاره داشت و نوشت: «در فراز و نشیب‌های مدیریت اجرایی کشور و انتقادات به برخی وزرای کم‌تجربه، بازهم تنظیم‌گری، تجربه و مدیریت دکتر مخبر به‌عنوان معاون اول رئیس جمهور و شخص دوم هیات دولت، محوری قابل اتکا و اطمینان‌بخش است. مطالبه اصلی مجلس، هماهنگ‌تر شدن وزرا و تیم اقتصادی با معاون اول رئیس جمهور است.»

سید نظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با هشدار به افراد از بابت تخریب شخصیت‌های کشور در توئیتر خود نوشت: «هم رهبر معظم انقلاب و هم ریاست محترم جمهور، دکتر مخبر را به عنوان محور اقتصادی دولت مورد تایید قرار داده‌اند. اینکه برخی غیرمسئولانه، در بغرنج‌ترین شرایط اقتصادی فرمانده میدان را هدف هجمه مسموم خود قرار می‌دهند اسمش دلسوزی برای دولت نیست، از پشت خنجر زدن به دولت است. مراقب باشیم.»

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست هم با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت‌های انقلاب در توئیتر خود نوشت: «یاری‌گری این انقلاب در طول سال‌های حیاتش جز با حضور مردمی جوانان میسر نشده، چه در بحران جنگ، چه در بحران کرونا، چه در جهاد سازندگی، چه در پیشرفت‌های علمی و ورزشی این جوانان بودند که یکه تاز میدان بودند. در ایام گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بر این گزاره تاکید می‌کنم که نمی‌توان به آینده کشور امیدوار بود جز با مهیا ساختن بستر حضور بیشتر آنان.»

اما مساله خشک شدن دریاچه ارومیه و بحرانی که می‌توان برای شمال کشور به وجود آورد موضوع توئیت مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درباره این معضل استان‌های آذربایجان غربی و شرقی نوشت: «پیرو سوال از وزیر نیرو درباره‌ وضعیت دریاچه ارومیه، فردا آقای محرابیان جهت پاسخگویی در کمیسیون تخصصی مجلس حضور خواهند یافت. ایشان باید درباره علت توقف پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه مانند پروژه انتقال آب از سد کانی سیب، در سال جاری پاسخگو باشند.»

این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز با انتشار هشتگ دریاچه ارومیه نوشت: «احیای دریاچه ارومیه به پروژه‌های انتقال آب محدود نمی‌باشد. بیست و هفت پروژه در ستاد احیای دریاچه ارومیه تصویب شده است. علت توقف و عدم پیشرفت پروژه‌ها را از وزارتخانه‌های متولی پیگیری و سوال خواهم کرد.»

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر، ‌نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس‌ و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در توئیت خود گزارشی از جلسه کمیسیون متبوع خود داد و نوشت: «در نشست امروز کمیسیون اصل نود با وزیر صمت مصوب شد، انتخابات کلیه اصناف و اتحادیه‌های سراسر کشور براساس قانون مصوب مجلس حداکثر تا ۲۸ شهریورماه برگزار شوند.»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم نیز از پیشنهاد خود برای ایجاد استان خراسان غربی خبر داد و در توئیتر نوشت: «آقای رئیس جمهور، کهن دیار سربداران با پیشینه‌ای تاریخی بعنوان مهد اولین حکومت شیعی دوازده امامی با موقعیتی راهبردی و وسعتی قابل توجه و۶ شهرستان و۱۲ شهر پایه و مسافتی طولانی از مرکز استان بزرگ خراسان رضوی از هر مکانی در ایران اسلامی برای استان شدن شایسته‌تر است.»

حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس و عضو کمیسیون تحقیق و فرهنگیِ مجلس یازدهم شورای اسلامی ایران هم به پرداخت نشدن وام روستائی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «وام روستایی با وجود تأکید رئیس جمهور از بهمن ماه ۱۴۰۰ پرداخت نشد. ما در مجلس براساس بودجه منابع و مصارف را پیش بینی می‌کنیم و دولت موظف به اجراست اما متاسفانه به درستی اجرا نمی‌شود. با وجود تاکید رئیس جمهور محترم در مورد پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی روستایی این کار هنوز صورت نگرفته است.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس یازدهم و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم در دو توئیتر جداگانه به مسائل بین‌المللی و اقتصادی پرداخت. او در نخستین توئیت خود نوشت: «اگر آزادی بیان است چرا نقد هولوکاست جرمه؟ چرا به اسراییل از گل نازکترگفتن جرمه؟ اگر نفرت پراکنی مذموم است، چرا اسلام هراسی آزاد است؟ چرا در کشتاری که دست یک موبور درکار است، طرف اختلال روانی دارد اما اگر ده نسل قبل فرد، مسلمان باشد، تروریسم است؟ بهتراست غرب اول تناقض‌های خود راحل کند!»

این نماینده مجلس در توئیت دیگری به مسائل اقتصادی اشاره داشت و نوشت: «یک چهارم از فرصت دولت آقای رئیسی گذشت. افزایش قیمت و تورم فراتر از انتظار و توان مردم بود. بخشی ناشی از گذشته وبخشی هم از حذف یکباره و تاحدی تندروانه ارزترجیحی ناشی شد. در سال دوم این عوامل تورم زا وجود ندارد. می‌ماند توان مدیریتی تیم اقتصادی کابینه که البته به یک اصلاح جدی نیاز دارد.»