شهرخبر

بازی‌های کشورهای اسلامی؛ تیم ملی والیبال زنان ایران نایب قهرمان شد

بازی‌های کشورهای اسلامی؛ تیم ملی والیبال زنان ایران نایب قهرمان شد

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد تا نخستین مدال بین‌المللی والیبال زنان کشورمان به رنگ نقره‌ای باشد.

به گزارش ایرنا، مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (دوشنبه) با دو دیدار پیگیری شد.

تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را حریف واگذار کرد.

شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.

در این مسابقه که تماشاگران یکپارچه حریف ایران را تشویق می‌کردند، عرصه بر دختران والیبال ایران تنگ شد و در ست اول بازی نتیجه را ۲۵ بر ۱۶ واگذار کردند. شرایط برای تیم والیبال زنان که برای اولین بار است در این مسابقات شرکت می‌کند، در ست دوم سخت‌تر شد و ۲۵ بر ۱۴ مقابل دختران ترکیه ای متوقف شدند.

تیم ملی والیبال زنان ایران ست سوم را بهتر آغاز کرد و در ابتدا رقابت تنگاتنگ بود، اما در نهایت نتیجه این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ واگذار کرد تا در نهایت سه بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شود.

تیم‌های کامرون و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات زنان به مصاف هم رفتند که جمهوری آذربایجان سه بر صفر کامرون را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

گفتنی است، تیم ملی ب والیبال ایران در دیدار نهایی گروه مردان موفق به شکست کامرون شد تا به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یابد.

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا دست یافتند.

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه آغاز شده است و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد.

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا ۱۴ بازیکن تیم ملی زنان ایران در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند.

صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را در این رقابت‌ها همراهی کردند.

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ به رنگ برنز به دست آمد و طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال با نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شد و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.

رده‌بندی نهایی چهار تیم برتر مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به قرار زیر است:

۱- ترکیه

۲- ایران

۳- جمهوری آذربایجان

۴- کامرون