شهرخبر
سبک زندگی

بستنی | بستنی یخی | درست کردن بستنی یخی با آب ترشی

با آب ترشی بستنی یخی درست کنید| بستنی یخی با طعمی که هرگز نخورده‌اید

وقتی ترشی می‌خریم یا خودمان ترشی درست می‌کنیم، اغلب مایعی که از آن باقی می‌ماند اضافی می‌آید و مجبوریم آن را دور بریزیم. اما ما راهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتی از آخرین باقی مانده‌های ترشی هم استفاده کنید و آن این است که مایع ترشی را به بستنی تبدیل کنید

با آب ترشی بستنی یخی درست کنید| بستنی یخی با طعمی که هرگز نخورده‌اید

با آب ترشی بستنی یخی درست کنید| بستنی یخی با طعمی که هرگز نخورده‌اید 

وقتی ترشی می‌خریم یا خودمان ترشی درست می‌کنیم، اغلب مایعی که از آن باقی می‌ماند اضافی می‌آید و مجبوریم آن را دور بریزیم. اما ما راهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتی از آخرین باقی مانده‌های ترشی هم استفاده کنید و آن این است که مایع ترشی را به بستنی تبدیل کنید. شاید عجیب به نظر برسد. اما به امتحان کردنش می‌ارزد. 

در این فصل که هوا گرم است، خوب است همیشه در فریزر خوراکی‌های خنک داشته باشیم و چه چیزی جالب‌تر از بستنی یخی ترشی می‌تواند باشد. ویویان هاوارد اولین کسی بود که ترشی را بستنی کرد. این سرآشپز و نویسنده کتاب‌های آشپزی در سال 1980 با آب ترشی کلم بستنی درست کرد. 

تاریخ بستنی یخی به سال 1924 برمی‌گردد. این بستنی در این سال ثبت اختراع شد و سال بعد با نام «نوشیدنی روی چوب» عرضه شد. این اختراع هم مثل بسیاری از اختراعات دیگر حاصل یک اشتباه شیرین بود. بچه 11 ساله‌ای به اسم فرانک اپرسون پودر سودا و آب را مخلوط کرد و یادش رفت آن را بخورد. این مخلوط شب یخ زد و صبح وقتی این نوجوان از خواب بیدار شد با ترکیبی شگفت‌انگیز روبه‌رو شد. 

حالا نزدیک یک قرن از آن زمان گذشته و بستنی یخی در سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است. این بستنی انواع مختلفی دارد و در طرح و مزه‌های گوناگون عرضه می‌شود. ما در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه بستنی ترشی را به شما آموزش دهیم. 

یک ترشی را انتخاب کنید 

درون یخچالتان را نگاه کنید. ببینید چه چیزهایی دارید که قابلیت آن را دارد که به بستنی یخی تبدیل شود. ترشی‌های فوری یا ترشی‌های قدیمی فرقی نمی‌کند. هر دو عالی‌اند.  

آب ترشی را در قالب بریزید 

احتمالاً آب ترشی آن‌قدر زیادی نداشته باشید که چندین بستنی درست کنید ولی همان مقدار را در قالب بریزید. حتی می‌توانید آب خیارشور را هم امتحان کنید. بعضی مواقع آب خیارشور یخ نمی‌زند. آن را مزه کنید. اگر زیادی شور یا تند است قالب را نصف یا دوسوم پر کنید و سپس روی آن آب بریزید. 

قالب‌ها را چند ساعت در فریزر قرار دهید 

بهتر است حداقل سه ساعت و حداکثر یک شب قالب‌ها را در فریزر بگذارید. بعد آنها را از قالب جدا کنید. می‌توانید به مدت 15 ثانیه آن‌ها را در آب داغ قرار دهید و فوراً بیرون بیاورید. 

از بستنی یخی ترشی خود لذت ببرید 

حالا که تمام این مراحل را انجام دادید می‌توانید از بستنی یخی عجیب و متفاوت خود رونمایی کنید و در روزهای گرم تابستان از نوش جان کردن آن لذت ببرید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع: ۵۵ آنلاین