شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات

یک نماینده مجلس هشدار داد؛

تعطیلی مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین دارند

تعطیلی مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین دارند

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس، نسبت به تعطیلی مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین داشته باشند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین بانکی‌پور، در همایش کشوری "تبیین نقش ماما در دستیابی به اهداف قانون جوانی جمعیت"، اظهار داشت: جوانی جمعیت نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت و یک فوریت جدی است تا کشور را از ابربحران پیری جمعیت نجات دهیم.

وی به سیاست تعدیل جمعیت که طی سالیان متمادی در کشور اجرا شد، اشاره و تاکید کرد: ماماها در این سیاست مورد بی‌مهری و بی توجهی قرار گرفتند.

بانکی‌پور با بیان اینکه باید به قشر ماما توجه جدی شود، گفت: در قانون، حمایت و توجه از ماماهای کشور دیده شده است اما در عین حال باید از فرصت قرارگاه جوانی جمعیت استفاده شود و هر بخش از مواد قانون که در مورد حمایت از ماماها اجرایی نشده باید در خود قرارگاه جوانی جمعیت حل شود.

وی از وزرات بهداشت خواست تا از هم اکنون برای اخذ اعتبارات لازم جهت ارتقا و بهبود خدمات مامایی برای درج در بودجه ۱۴۰۲ رایزنی کند.

بانکی پور بر ضرورت توجه جدی به مامایی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه تاکید و تصریح کرد: نرخ باروری در سیاست‌های برنامه پنج ساله هفتم ۲.۵ درصد است، بنابراین باید شرایط زایمان طبیعی و حمایت از ماماها فراهم و همچنین راهنمای استانداردهای بالینی برای ماماها از سوی بیمه‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به رشد سزارین در ایران نسبت به دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی، گفت: باید با ارائه آموزش‌های لازم در کشور به سمت زایمان طبیعی برگردیم.

بانکی پور با اشاره به آمار بالای سقط جنین در کشور خاطرنشان کرد: در صورتی که هرگونه تجهیزات و داروی سقط جنین در مطب‌ها وجود داشته باشد، مجوز فعالیت آنها باطل خواهد شد.