شهر خبر

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

تهران- ایرنا- با وجود تعداد کم گل‌های رد و بدل شده در هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران، شاهد به ثمر رسیدن گل‌های زیبایی بودیم.

به گزارش ایرنا، هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید؛ هفته‌ای که در آن شاهد رد و بدل شدن ۱۴ گل بودیم. آماری نه چندان خوب که البته در فوتبال ایران طبیعی است. همانطور که هفته نخست لیگ بیست و یکم هم ۱۴ گل داشت.

با این وجود نکته جالب توجه گل‌های زیبایی بود که در گام نخست فصل جاری به ثمر رسید. گل‌هایی که کمیت نداشت اما از کیفیت بالایی برخوردار بود و هر یک با زیبایی مجزایی که داشت، بینندگان را به وجد آورد.

گل پیکان به ملوان توسط دانیال جهانبخش:

در دقیقه ۴۱ بازی ۲ تیم پیکان و ملوان، میلاد شعبانلو توپ را لو داد. در ادامه خودروسازان بازی را به سمت راست بردند. علی رمضانی، دانیال جهانبخش را دید که از کنارش حرکت می‌کند و او را صاحب توپ کرد. دانیالِ پیش‌تاخته با سرعت بالا حدود ۳۰ متر را با توپ طی کرد و وارد محوطه جریمه تیم میهمان شد. او سپس با یک سرتوپ به عرض آمد و بدون معطلی از گوشه سمت راست محوطه با ضربه‌ پای چپِ غیر قابل مهار، علیرضا حیدری را تسلیم کرد و میزبان را به گل رساند؛ گلی که تا پایان به قوت خود باقی ماند و باعث شد سه امتیاز شیرین به حساب تیم مجتبی حسینی واریز شود.

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

گل اول سپاهان به استقلال توسط یاسین سلمانی:

در دقیقه ۵۳ بازی استقلال و سپاهان شاهد به ثمر رسیدن گل اول بودیم. پرسِ طلایی‌پوشان در میانه میدان روی پای زبیر نیک‌نفس باعث شد تا توپ به آنها برسد. در ادامه محمد علی‌نژاد با استفاده از هوش و سرعت بالایش در حالی که پشت به دروازه بود و سیلوا را نزدیک به خود می‌دید، توپ را چندین متر جلو انداخت و در سمت چپ استارت سریعی زد. این فرار در فضای خالی باعث شد تا سیلوا حسابی عقب بیفتد. در ادامه علی‌نژاد به سمت محوطه نزدیک شد و با سری بالا، یاسین سلمانی را روی قوس دید. یک پاس کات‌بک بدون نقص از بازیکن فصل پیش آلومینیوم با ضربه تک‌ضرب سلمانیِ جوان همراه شد تا تیم مورایس از مدافع عنوان قهرمانی پیش بیفتد. در ادامه فاصله ۲ تیم دوبرابر شد و میهمان با سه امتیاز به نصف جهان برگشت.

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

گل دوم مس به نفت توسط حسین دوستدار:

بعد از رد و بدل سه گل در ۳۳ دقیقه، بازهم دیدار جذاب و مهیج نفت مسجدسلیمان و مس کرمان در ۴۵ دقیقه نخست گل داشت. این بار نوبت به حسین دوستدار رسید. در میانه میدان هافبک مس با یک پاس بلند پشت مدافعان، یار خودی را صاحب توپ کرد. همزمان با این فرار، علی محسن‌زاده گلر نفت هم خروج ناموفقی داشت. بازیکن مس به کناره‌ها رفت تا از توپ به دست آمده محافظت کند. او در اولین فرصت توپ را به سمت بیرون محوطه جریمه ارسال کرد. شروین بزرگ، مهاجم بلند بالای تیم میهمان توپ را با کنترل کرد و لحظه‌ای بعد آن را برای حسین دوستدار کاشت. بازیکن مس هم بدون معطلی با یک ضربه بغل پای راست توپ را از قوس پشت محوطه جریمه به طاق دروازه کوبید. ضربه‌ی دوستدار به گونه‌ای بود که بازیکن روی خط و گلر نفت هم به آن نرسیدند. توپ پس از اصابت به تیر افقی به درون دروازه غلتید.

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

گل سوم نفت به مس توسط امیرحسین کریمی:

در همان بازی نفت و مس بمانید. گل پنجم این مسابقه هم جذاب بود. در دقیقه ۵۹ رضا دهقانی، زننده گل دوم تیم مسجدسلیمانی در سمت چپ صاحب توپ شد. او پشت به دروازه بود و تحت فشار قرار داشت ولی یک پاس مناسب به بیرون محوطه ارسال کرد تا امیرحسین کریمی صاحب توپ شود. هافبک وسط جدید تیم رضا مهاجری هم پس از یک کنترل مناسب، با شوتی کات‌دار توپ را به زاویه مخالف آرمان شهدادنژاد فرستاد و تیمش را به گل سوم و پیروزی‌بخش رساند.

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

گل مس رفسنجان به نساجی توسط شیمبا:

نساجی یک گل زده بود و مس برای جبران گل خورده بی‌تابی می‌کرد. آنها حتی یک بار توپ را هم به تیر دروازه کوبیدند. تا اینکه در دقیقه ۵۸ شاگردان محمد ربیعی به هدف خود رسیدند. ابوالحسن جعفری از سمت راست، سانتری مواج و زیبا را به داخل محوطه جریمه ارسال کرد. شیمبای ۳۹ ساله و تمام نشدنی با یک جای‌گیری عالی و چرخش حرفه‌ای بالاتنه در زمان مناسب، توپ را به کنج دروازه علیرضا حقیقی فرستاد و تیمش را به یک امتیاز رساند.

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان

گل دوم گل‌گهر به تراکتور توسط رضا شکاری:

گروهی‌ترین گل هفته نخست را تیم امیر قلعه‌نویی به ثمر رساند. بازیکنان گل‌گهر که با گل نوید عاشوری در نیمه اول پیش افتاده بودند؛ در نیمه دوم بازهم به سمت دروازه تراکتور یورش آوردند و موفق شدند به زیباترین شکل ممکن فاصله را دوبرابر کنند. همکاری بازیکنان تیم میزبان با ارسال چندین پاس و با حوصله فراوان شکل گرفت. توپ در پشت محوطه به رضا شکاری رسید. او کمی عقب‌تر نوید عاشوری را صاحب توپ کرد. گلزن تیم آبی‌پوش بدون معطلی روی خط محوطه جریمه، تبریزی را به توپ رساند و مهاجم احیا شده‌ی سیرجانی‌ها با ارسالی پاسی کوتاه، رضا شکاری را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد. این بازیکن جوان هم با شوتی سرکش به مرکز دروازه، محمدرضا اخباری را شوکه و تسلیم کرد. در نهایت به یمن همین گل، شاگردان قلعه‌نویی با نتیجه ۲ بر یک از سد تراکتور گذشتند تا شروع خوبی در لیگ بیست و دوم داشته باشند.

تماشای لیگ برتر از نیمه پُرِ لیوان؛ گل‌هایی در بیابان