شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#میلیارد دلار#عراق

آزادی ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی های ایران در عراق

آزادی 1.6 میلیارد دلار از دارایی های ایران در عراق

با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران در عراق آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران در عراق آزاد شد. 

همچنین در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۷۰ درصد از تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شد.

اخیرا هم معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اعلام کرده بود افزایش قابل توجه صادرات نفت از موفقیت‌های دولت در حوزه اقتصادی است، امروز بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشیم و دولت توانسته بسیاری از پول‌های بلوکه شده نفتی را به خزانه کشور برگرداند.

با این پول‌های برگردانده شده هم بخشی از بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کردیم؛ دیپلماسی اقتصادی ما حتی در حوزه اروپا هم جواب داده و صادرات ما به این قاره طی یک سال اخیر ۲۱۳ درصد رشد داشته است.

این در حالی است چندی پیش وزیر نفت اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد پول نفت صادر شده به خارج از کشور به‌صورت ارزی و بقیه به شکل تهاتر با دارو و کالای اساسی دریافت می‌شود، آمار وزارت نفت نیز بیانگر این بوده که در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال وصول درآمدهای نفتی محقق شده است.

گفتنی است که مقایسه عملکرد وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی در دو ماه امسال نسبت به پارسال نشان می‌دهد وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

انتهای پیام