شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گیلان#آماده باش#تجهیزات

نیروهای عملیاتی برق گیلان در آماده باش کامل قرار گرفتند

نیروهای عملیاتی برق گیلان در آماده باش کامل قرار گرفتند

رشت- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در گذر از پیک گرما گفت: تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۶۵ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم برای واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی هستند.

محمد تقی مهدی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تاریخ ۲۲ مرداد نیاز مصرف استان یکهزار و ۷۹۷ مگاوات بوده (در دمای ۴۰ درجه )که نسبت به دوره مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است. حداکثر نیاز مصرف از ابتدای پیک (پانزدهم خرداد )تا امروز در تاریخ ۲۶ تیر (در دمای ۴۰ درجه ) بوده و یک هزار و ۹۲۱ مگاوات اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تشکر ویژه از همراهی و همکاری قابل تقدیر مردم در گذر از پیک تابستان اظهار داشت: گرمای هفته جاری احتمالا جز آخرین پیک های گرما در استان خواهد بود و امیدواریم همانگونه که تاکنون هم استانی های محترم همکاری مثال زدنی در مدیریت مصرف برق داشته اند، این لطف و همراهی خود را با خادمان خود در شرکت توزیع نیروی برق گیلان ادامه دهند تا تابستان بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته شود.

وی تاکید کرد: بر خلاف سالیان گذشته که خاموشی های نوبتی و چند مرحله ای برای مدیریت مصرف اعمال می شد، امسال با برنامه ریزی های دقیق ، تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت برق و همراهی مردم حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مدیریت بار مصرف برق اعمال نشده است و این موضوع خود تجربه مدیریتی موفق و تاریخی محسوب میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

وی گفت: ساعت پیک مصرف در استان روزها در ساعات ۱۲ الی ۱۷ و در شب ۲۰ تا ۲۴ می باشد و مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و... از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

طبق پیش بینی هواشناسی گیلان، رشت مرکز استان امروز دوشنبه دمای ٣۶ درجه ای را تجربه خواهد کرد که در برخی نقاط استان دمای هوا نیز از این فراتر خواهد رفت. البته دمای پیش بینی هواشناسی در فضای سایه اندازه گیری می شود و در زیر نور آفتاب این میزان دما چهار تا پنج درجه سانتیگراد بیشتر خواهد بود.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ تا پایان هفته جاری، استان با جوی پایدار، آسمانی غالبا صاف و آفتابی ،گاهی افزایش ابر و روند افزایش دما روبرو است؛ ضمن اینکه گاهی با شکل گیری جریانات ناپایدار، رگبار پراکنده و رعد و برق در استان دور از انتظار نیست.
هواشناسی گیلان افزایش دمای احساسی( تاثیر توام رطوبت و دما )، افزایش مصرف حامل های انرژی ( آب و برق) ، گرمازدگی و احتمال خسارت به محصولات باغی و کشاورزی را از مخاطرات فعالیت این سامانه از امروز دوشنبه تا جمعه پیش رو ( پایان هفته) عنوان کرده است.