شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قالیباف#رئیسی

اختلاف قالیباف با رئیسی جدی شد +فیلم

کدخبر: 515027
رییس مجلس: قیمت ها به شهریور 1400 بازگردد؛ احتمالا دولت ابراهیم رییسی با توجه به تنگنای مالی و با هدف کنترل کسری بودجه، مایل به اجرای یکی از بندهای بودجه نیست؛ بندی که دولت را مکلف می کند تا قیمت شهریور 1400 ملاک قیمت کالاهای اساسی قرار دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اما از آن طرف محمدباقر قالیباف چنین دغدغه ای ندارد، و مایل است بندی که مجلس تصویب کرده، عینا اجرا شود. گواه این مدعا اظهارات امروز قالیباف در صحن علنی مجلس است. او حرف و حدیث ها درباره مصوبه سران قوا برای عدم اجرای این بخش از تبصره یک قانون بودجه را رد و تاکید کرد: درباره قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ و بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ است.

پیش بینی جدید روس ها درباره احیای برجام

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی که دو روز پیش، از پایان مذاکرات وین با توافق طرفین خبر داده بود و مقامات ایرانی و آمریکایی را به واکنش منفی نسبت به این خبر وادار کرد، این بار در گفت و گویی با ایتارتاس پیش بینی کرده است که اگر اوضاع، پیشرفت مطلوبی داشته باشد توافق نهایی بر سر احیای برجام هفته آینده حاصل می شود.

دولت برای حقوق و دستمزد، نقشه جدید کشید

در حالی که سال ۱۴۰۱ به نیمه نزدیک می شود و عدم افزایش قانونی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دولت را با انتقادات جدی روبرو کرده است، ایرنا؛ خبرگزاری رسمی دولت از الگوی جدیدی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری خبر می دهد؛ پیشنهادی از سوی سازمان‌ امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به دولت که بنابر اعلام ایرنا، هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را دنبال می کند.