شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مقامات

در پی عدم استقبال دولت های عربی؛

رژیم صهیونیستی مجبور به لغو جشن دو سالگی توافقات آبراهام شد

رژیم صهیونیستی مجبور به لغو جشن دو سالگی توافقات آبراهام شد

مقامات رژیم صهیونیستی در پی عدم استقبال دولت های عربی امضا کننده توافق عادی سازی روابط برای حضور در جشن دو سالگی توافقات آبراهام، مجبور به لغو این مراسم شدند.

به گزارش مشرق، مقامات رژیم صهیونیستی در پی عدم استقبال دولت های عربی امضا کننده توافق عادی سازی روابط برای حضور در جشن دو سالگی توافقات آبراهام، مجبور به لغو این مراسم شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی در نظر داشت در ماه سپتامبر آینده جشنی را به مناسبت دو سالگی توافقات آبراهام برگزار کند، اما در روزهای احیر رایزنی با پایتخت عربی امضا کننده توافق عادی سازی روابط به جایی نرسید و آنها از حضور در این مراسم عذرخواهی کردند.

بنابر اعلام رسانه های صهیونیستی، دلیل اصلی عدم تمایل دولت های عربی برای مشارکت در جشن دو سالگی توافقات آبراهام، موضوع تاثیر احتمالی این رخداد بر انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که قرار است در روز یکم نوامبر آینده برگزار شود، اعلام شده است.

در همین رابطه، عیساوی فریج وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی در سخنانی ضمن تایید این مساله، عنوان کرد: ما نگرانی های نمایندگان دولت های عربی درباره تاثیر احتمالی جشن دو سالگی توافقات آبراهام بر انتخابات را درک می کنیم و به همین دلیل این مراسم را لغو کردیم.

گفتنی است دو سال پیش روند عادی سازی روابط تحت عنوان توافقات آبراهام با نقش آفرینی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغاز شد. در ابتدا کشورهای امارات و بحرین به این توافق پیوستند و پس از آن چند کشور دیگر از جمله مغرب نیز به آن اضافه شدند.

با این وجود مخالفت جدی مردم جهان عرب با روند عادی سازی روابط باعث شده که توافقات آبراهام آن هدفی را که از آغاز دنبال می کرد برای صهیونیست‌ها محقق نسازد. اخیرا نیز یک مقام ارشد صهیونیست اذعان کرد که تل آویو خواهان تقویت و توسعه عادی سازی روابط است اما مخالفت مردم جهان عرب به مانعی جدی برای آن تبدیل شده است.

منبع: مهر