شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آرژانتین

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه:

پنج خدمه ایرانی ۸۰ روز است در آرژانتین توقیف هستند/مقامات آرژانتین هر چه سریع تر زمینه خروج اتباع ایرانی را فراهم کنند

پنج خدمه ایرانی هواپیمای توقیف شده که در چارچوب قرارداد بین شرکت هواپیمایی ایرانی و شرکت ونزوئلایی در ترکیب خدمه هواپیما حضور داشتند بدون ارتکاب جرم اثبات شده حدودا ۸۰ روز در آرژانتین توقیف هستند.

اعتمادآنلاین|

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه درباره هواپیمای توقیف شده در آرژانتین بیان کرد: هواپیمایی که توقیف است در مالکیت ونزوئلا است و از نظر مالکیت و تابعیت هیچ ارتباطی با ایران ندارد. این هواپیما به طرف ونزوئلایی فروخته شده و مدارک فروش و انتقال مالکیت براساس سازوکارها و قوانین بین‌المللی از جمله ایکائو به ثبت رسیده است و ادعای آمریکا مبنی بر غیرقانونی بودن این معامله ادعای بی ربطی است. مخالفت خود را با این اقدام بیان کردیم.

به گزارش فارس، او افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است وضعیت پنج خدمه ایرانی این هواپیماست که در چارچوب قرارداد بین شرکت هواپیمایی ایرانی و شرکت ونزوئلایی در ترکیب خدمه هواپیما حضور داشتند و بدون ارتکاب جرم اثبات شده حدودا ۸۰ روز در آرژانتین توقیف هستند و اتباع ایرانی هیچ جرمی در هیچ جا مرتکب نشدند و دادگاه روند تحقیقات را چند بار تمدید کرده است. به عنوان وظیفه ذاتی خود اقدام کردیم و سفارت ما در آرژانتین از ابتدای این رخداد پیگیر است و تماس‌هایی با مقامات آرژانتین برقرار کرده و ارتباطاتی با ونزوئلا انجام شده است. در مرکز حوزه کنسولی و سیاسی وزارت خارجه پیگیر این موضوع هستند. انتظار ما از مقامات آرژانتین است که تسلیم هیچ فشاری از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشوند و هر چه سریع تر زمینه خروج اتباع ایرانی را فراهم کنند.

وی گفت: انتظار از آرژانتین که ریاست شورای حقوق بشر را برعهده دارد به مسؤولیت خود در این زمینه عمل و هر چه سریعتر زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.