شهرخبر

آمادگی فرودگاه نجف اشرف برای استقبال از زائران اربعین/ افزایش پروازها به بیش از ۲۰۰ پرواز در روز

آمادگی فرودگاه نجف اشرف برای استقبال از زائران اربعین/ افزایش پروازها به بیش از 200 پرواز در روز

مقامات فرودگاهی نجف از تدارکات به عمل آمده در آستانه اربعین برای استقبال از زائران حسینی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات فرودگاه نجف اشرف اعلام کردند که این فرودگاه در آستانه اربعین حسینی آماده پذیرش بیش از 200 پرواز در روز می‌شود.

«مثنی الطالقانی»، مدیر واحد اطلاع‌رسانی فرودگاه نجف اشرف، گفت که از اول تا 20 ماه صفر فرودگاه نجف اشرف به حالت آماده‌باش کامل درمی‌آید و تعداد پروازهای آن به 200 تا 220 پرواز در روز می‌رسد.

او گفت: با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و اینکه ایران اعلام کرده که 4 میلیون زائر به عراق خواهند آمد و همچنین افزایش زائران از لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیایی شاهد ازدحام بیشتر فرودگاه نسبت به سال‌های قبل خواهیم بود.

پیش از این سازمان هواپیمایی مسافربری عراق اعلام کرده بود که فرودگاه نجف اشرف امسال میزبان 12 هزار و 150 زائر در ایام عاشورا بوده است.

تدارکات امنیتی برای اربعین

یک هیئت امنیتی بلندپایه به ریاست «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق برای بررسی مقدمات زیارت اربعین حسینی به کربلا رفت.

این هیئت به ریاست «الغانمی» و با حضور «عبدالامیر الشمری»، معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، «قاسم المحمدی»، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق، معاون پلیس و شماری از فرماندهان امنیتی وارد کربلا شد.

این هیئت نشست امنیتی گسترده‌ای برای بررسی مقدمات زیارت اربعین حسینی برگزار کرد.

در این نشست رؤسای پلیس استان‌های فرات مرکزی، فرماندهی ستاد عملیات الانبار و کربلا و مدیران دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حضور داشتند.

خنثی سازی حمله به زائران حسینی در استان بابل عراق

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از خنثی سازی تلاش برای حمله به زائران اربعین حسینی در جرف النصر خبر داد.

نیروهای امنیتی عراق مقادیری کمربند انفجاری و مواد منفجره در ناحیه جرف النصر در بابل کشف و ضبط کردند.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است که همزمان با نزدیکی به  مراسم  اربعین حسینی، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق طرحی برای تامین امنیت مناطق و شهرهای همجوار کربلا آغاز کرد.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق در عملیات پیشدستانه‌ای با اطلاعات دقیق، یکی از مخفیگاه‌های داعش در جرف النصر را که حاوی کمربند انفجاری و مواد منفجره بود را کشف کردند.

بنابر اطلاعات قطعی، قرار بود از این مواد برای حمله به زائران اربعین حسینی استفاده شود.

انتهای پیام/