شهرخبر

زخمی شدن ۵ آمریکایی در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی

ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که در میان صهیونیست‌های زخمی‌شده در جریان عملیات تیراندازی در قدس اشغالی، حداقل ۵ تبعه آمریکایی وجود دارند.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار جزئیاتی از نحوه عملیات جوان فلسطینی در قدس اشغالی و تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در نزدیکی «دیوار البراق»، اکنون تابعیت پنج نفر از مجروحان این عملیات مشخص شد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه خبر داد که در میان صهیونیست‌های زخمی‌شده در جریان عملیات قدس اشغالی، حداقل ۵ تبعه آمریکایی وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این عملیات ضد صهیونیستی یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی، گفت: «سفیر ما در اسرائیل و مقامات آمریکایی در اورشلیم (بیت‌المقدس) با خانواده‌های قربانیان این واقعه در تماس هستند».

در این بیانیه آمده است: «برای وزارت خارجه [آمریکا] هیچ اولویتی بالاتر از تضمین امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور وجود ندارد. تیم کارمندان ما در اورشلیم (بیت‌المقدس) برای حمایت از قربانیان و خانواده‌های آنها کار می‌کنند و قصد دارند وضعیت را از نزدیک زیر نظر داشته باشند».

بامداد یکشنبه بود که یک جوان فلسطینی به سمت صهیونیست‌های حاضر در یک ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی شلیک کرد که به گفته منابع بیمارستانی اسرائیلی، حداقل ۸ صهیونیست مجروح شدند.

جوان فلسطینی عامل این عملیات که از سوی پلیس رژیم صهیونیستی، «امیر صیداوی» ۲۵ ساله از اهالی شرق قدس اشغالی معرفی شده،‌ پس از تعقیب و گریز ساعته در محله «سلوان» بازداشت شد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» درباره جزئیات این عملیات نوشت که صیداوی با خودروی خود به محل عملیات رسید و از آن خارج شد و بلافاصله شروع به تیراندازی به سمت اتوبوس صهیونیست‌ها کرد که در پی آن، چند نفر زخمی شدند.

منبع: فارس