شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#انرژی

ماینرهای روسی به دنبال مقصد دوم برای ماینینگ

ماینرهای روسی به دنبال مقصد دوم برای ماینینگ

برای استخراج بیت کوین، داشتن آب و هوای سرد، خنک نگه داشتن کامپیوترها و انرژی ارزان برای تامین انرژی آنها واقعا کمک می کند و روسیه هر دو را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال گذشته، دنیس روسینوویچ، ماینر بیت کوین و یکی از بنیانگذاران خدمات مشاوره استخراج ارز دیجیتال Maveric Group، به طور جدی به فکر راه اندازی یک کسب و کار استخراج در روسیه بود.

روسینوویچ گفت:" صرفاً از منظر استخراج بیت کوین، قطعا روسیه یک مقصد برتر بود. اما پتانسیل خود را در یک سال گذشته از دست داده است. "

امسال، پس از حمله روسیه به اوکراین، اوضاع کاملاً متفاوت به نظر می رسد. تحریم ها روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی کرده است. اکنون راه اندازی هر کسب و کاری در آنجا دشوار است. اما علاوه بر موقعیت ژئوپلیتیکی، نقطه قوت روبل برای ماینرها یک مشکل بزرگ است.

ارزش پول روسیه در برابر دلار در تابستان امسال علیرغم تحریم‌ها به بالاترین سطح هفت ساله خود رسید. این تا حدودی به دلیل تلاش های دولت روسیه برای محافظت از روبل در برابر تحریم ها و همچنین افزایش قیمت نفت است. تجارت در روسیه اکنون گران تر است.

ماینرهای روسی به دنبال مقصد دوم برای ماینینگ

به گفته کارشناسان هر چه روبل قوی‌تر باشد، قطعاً پتانسیل هرگونه عملیات استخراج ارز دیجیتال در روسیه را کاهش می‌دهد.

قیمت بیت کوین در تابستان امسال کاهش یافته است اما زمانی که بیت کوین در سال گذشته سقوط کرد، استخراج در روسیه تحت تأثیر قرار نگرفت؛ روسیه از نظر فعالیت استخراج نسبتا با ثبات است.

در حال حاضر اما با قدرت گرفتن روبل برخی از استخراج کنندگان ارز دیجیتال در حال انتقال دستگاه‌های خود به کشورهای مجاور هستند؛ برخی از قانونگذاران ایالات متحده هشدار داده اند که استخراج کریپتو می تواند به دولت روسیه برای فرار از تحریم ها کمک کند و همین هشدارها پذیرش استخراج کنندگان روسی را در سایر کشورها دشوار کرده است.

گفتنی است که آخرین داده‌های CBECI نشان می‌دهد که مصرف برق توسط استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در سطح جهان از اوایل ژوئن کاهش یافته است.

۲۲۳۲۲۷