شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#طالبان#مسکو

تاس:

هیئت تجاری طالبان برای گفتگوهای اقتصادی به مسکو می رود

هیئت تجاری طالبان برای گفتگوهای  اقتصادی به مسکو می رود

هیئتی بلندپایه از طالبان برای انجام گفتگوهای تجاری و اقتصادی قرار است به زودی به روسیه سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع دیپلماتیک در روسیه گفته است که مذاکرات با وزیر تجارت طالبان تا به زودی در مسکو برگزار خواهد شد.

این خبر را «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان نیز تائید کرده و از آمادگی برای سفر «نورالدین عزیزی»، وزیر تجارت طالبان به مسکو خبر داده است.

پیش از این نیز، یونس مومند از مقامات اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان سفر پیش روی نورالدین عزیزی به روسیه در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ را تائید کرده بود.

همچنین ضمیر کابلوف، با تائید آمادگی برای سفر نورالدین عزیزی به مسکو گفت: مقام طالبان فهرستی از کالاهای مورد نیاز کابل، از جمله فرآورده‌های نفتی و گندم را در اختیار روسیه قرار داده است.

جزئیات بیشتری از این سفر اعلام نشده؛ اما طالبان حتی قبل از آن که قدرت را در کابل در دست بگیرد، روابط نزدیکی با روس‌ها داشتند و در چند نوبت مذاکراتی را با طرف روسی به پیش برده بود.

مبارزه با داعش و جریان‌های بنیادگرا و افراطی تروریستی فصل مشترک اهداف روس‌ها و طالبان در میدان افغانستان است و مسکو از طالبان برای مقابله با رشد و توسعه گروه تروریستی داعش در این کشور و جلوگیری از نفوذ تروریست به دیگر کشورهای آسیای میانه حمایت می‌کند.