شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودروسازان

پای لنگ تسلا برای رقابت با خودروسازان چینی

پای لنگ تسلا برای رقابت با خودروسازان چینی

خودروسازی تسلا برای مشتریان خود در کشور چین برنامۀ تشویقی در نظر گرفته است تا آن‌ها به تحویل خودروهای دست دوم خود به شرکت و دریافت اتومبیل جدید ترغیب شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، خودروسازی تسلا برای مشتریان خود در کشور چین برنامۀ تشویقی در نظر گرفته است تا آن‌ها به تحویل خودروهای دست دوم خود به شرکت و دریافت اتومبیل جدید ترغیب شوند. مشتریان تسلا در چین تا 30 دسامبر برای مشارکت در این طرح فرصت دارند. خودروهای قابل تحویل به مشتریان در این طرح دارای ویژگی‌هایی از جمله رانندگی خودکار کامل، 15000 کیلومتر (9320.57 مایل) اعتبار سوپرشارژ و صرفه جویی در نصب شارژر خانگی برخوردار هستند.

وجود مزایایی مانند اعتبار سوپرشارژر در خودروهای تسلا به دارندگان آن‌ها این امکان را می‌دهد که سفر راحتی در شبکۀ جاده‌ای گستردۀ این شرکت به صورت رایگان داشته باشند. 

شواهد نشان می‌دهد که انگیزۀ تسلا برای اجرای این برنامه در چین، جلب وفاداری مشتریانش به این نماد تجاری است. تسلا در حال حاضر با کمبود قطعات یدکی در چین مواجه شده بود همچنین کارخانۀ این شرکت در شهر شانگهای به دلیل شیوع پاندمی کرونا فعالیت نمی‌کرد که تسلا با ارائه این مشوق‌ها قصد دارد تا مشتریان جدیدی برای خود جذب کند و مشکلات به وجود آمده را بهبود ببخشد. 

علیرغم اینکه تسلا بر بازار خودروهای الکترونیکی آمریکا تسلط دارد، موفق به تسری این سلطه به بازار چین نشده است؛ چرا که چین خودروسازان داخلی قدرتمندی دارد که امکانات بیشتری  برای تولید قطعات اساسی در دسترس دارند، برای مثال اغلب مواد موردنیاز ساخت باتری‌های خودروهای برقی در چین تأمین می‌شود که همین مسئله مزید رقابتی بسیار مهمی برای چینی‌ها فراهم کرده است.

پایگاه ورج اضافه می‌کند که احتمال زیادی وجود دارد که خودروسازان آمریکایی توان رقابت در بازار از دست بدهند؛ چرا که بسیاری از اجزای باتری‌های الکترونیکی در چین تولید می‌شود اما دربارۀ تسلا حداقل مشکل باتری وجود نخواهد داشت، زیرا این شرکت اغلب قطعات مورد نیاز خود در این زمینه را توسط کشورهای آمریکایی شمالی تأمین می‌کند.

انتهای پیام