شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عراق#منابع#خاک عراق

منابع محلی سوریه اعلام کردند؛

انتقال چهارمین کاروان خانواده داعشی ها از اردوگاه الهول به عراق

انتقال چهارمین کاروان خانواده داعشی ها از اردوگاه الهول به عراق

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی در الحسکه سوریه از انتقال حدود 700 نفر از بستگان داعشی ها از اردوگاه الهول به خاک عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقامات عراقی طی ساعات گذشته حدود ۷۰۰ نفر را که اکثر آنها از بستگان داعشی های مستقر در اردوگاه الهول در حومه شرقی استان الحسکه در شمال شرق سوریه هستند، به این کشور منتقل کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی در حومه الحسکه گزارش داد که بیش از ۶۲۰ نفر از اتباع عراقی از اعضای خانواده‌های داعش که در اردوگاه الهول تحت کنترل آمریکا و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) وفادار به آن نگهداری می‌شدند، این اردوگاه را به سمت خاک عراق ترک کرده‌اند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، این افراد با اتوبوس و نگهبانی یک تیم امنیتی عراقی به اردوگاهی در جنوب شهر موصل منتقل می‌شوند و انتقال آنها چهارمین مورد مشابه از ابتدای سال جاری تا کنون است. این کاروان به تنهایی و با همراهی نیروهای امنیتی دولت عراق از طریق گذرگاه مرزی «الفاو» در شرق شهرک «الحول» سوریه به سمت اردوگاه «الجدعه» در جنوب شهر موصل و در نزدیکی شهر «قیاره» وارد خاک عراق شد.

منابع محلی افزودند که این افراد اعضای ۱۵۰ خانواده هستند که طی ساعات گذشته و در چند مرحله اردوگاه الهول را ترک کرده‌اند و شامل زنان، کودکان و مردانی می‌شود که برخی از آنها بیمار هستند. همچنین روز گذشته اعلام شد که حدود ۵۰ تن دیگر از سرکردگان و اعضای داعش که توسط نیروهای «قسد» بازداشت شده بودند، از سوریه اخراج و از طریق نیروهای امنیتی عراقی به خاک این کشور منتقل شدند.

گفتنی است که طی ماه‌های گذشته، صدها عراقی از اعضای خانواده‌هایی که مظنون به ارتباط با داعش هستند، اردوگاه الهول سوریه را ترک کرده‌اند. مقامات عراقی اغلب این افراد را به اردوگاه الجدعه در جنوب شهر موصل منتقل می‌کنند تا بعداً برخی از آنها به مناطقی که اصالتاً اهل آنجا هستند، بازگردانده شوند.

بر اساس آخرین سرشماری که در اواسط ماه مه گذشته انجام شد، تعداد عراقی‌های بازداشت شده در اردوگاه الهول سوریه ۲۸ هزار و ۸۰۶ نفر متشکل از ۷ هزار ۸۵۰ خانواده است.