شهر خبر

شکوری: اعضای مجمع، فوتبال را از بحران نجات دهند

شکوری: اعضای مجمع، فوتبال را از بحران نجات دهند

تهران- ایرنا- دبیر اسبق فدراسیون فوتبال درباره انتخابات پیش‌روی این فدراسیون گفت: انتظار اصلی ما باید از اعضای مجمع باشد که بهترین فرد را انتخاب کنند تا فوتبال کشور از این بحران نجات یابد.

ابراهیم شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: اوضاع کمی به‌هم ریخته است و همچنان منتظریم ببینیم چه کسانی تایید نهایی می‌شوند. هر کسی که می‌خواهد انتخاب شود باید توانایی کمک به تیم ملی و تنظیم شرایط را داشته باشد. اگر حق رای داشتم در اولین اولویت برای شخص مورد نظر برنامه‌های تیم ملی را در نظر می‌گرفتم و بعد از آن استفاده از جوانان.

وی افزود: کار در فدراسیون فوتبال بسیار سخت‌ است زیرا به شکل یک آکواریوم و نمایشگاه است و اشتباهات آن خیلی می‌شود. 

دبیر اسبق فدراسیون فوتبال درمورد تایید صلاحیت اعضای مجمع عنوان کرد: کمیته استیناف و بدوی نمی‌تواند خودش به طور مستقیم کسی را حذف کند مگر آنکه طبق اساسنامه مشکلی وجود داشته باشد و اساسنامه در تمام دنیا تقریبا یکی است و مختص یک کشور نیست. بالاترین نهاد فوتبال مجمع است و بهتر است راه را کمی باز بگذاریم تا مدعیان به عرصه انتخابات بیایند و خودشان را نشان دهند. در واقع انتظار اصلی ما باید از اعضای مجمع باشد که بهترین فرد را انتخاب کنند تا وضعیت فوتبال کشور را از این بحران نجات دهد و همه چیز بستگی به افراد مجمع دارد که چه کسی را انتخاب کنند.

شکوری درباره مدیریت فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال یک نهادی است که تبدیل به یک فوتبال صنعت شده و هر صنعتی سود و ضرر خاص خودش را دارد. فوتبال ما معیوب است و درآمدزایی آن به مشکل خورده است؛ مثلا حق پخشی که در تمام دنیا عامل درآمد فدراسیون فوتبال است، در ایران مشکل دارد و ما نمی‌توانیم ۷۰-۸۰ درصد درآمدها را کسب کنیم. ما تنها اسم باشگاه‌های خصوص را یدک می‌کشیم اما به جز یک یا ۲ باشگاه، همه دولتی هستند و اگر بودجه دولتی را نداشته باشند، نمی‌توانند ادامه بدهند. با چرخه‌ی خصوصی نمی‌تواتیم سیستمی که باشگاه‌های آن خصوص هستند را اداره کنیم.