شهر خبر

دارابی: تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای پایگاه ها موجب شرمساری است

دارابی: تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای پایگاه ها موجب شرمساری است

معاون میراث فرهنگی گفت: با گرانی‌های امروز تعویق در پرداخت حقوق موجب شرمساری می‌شود، این در حالی است که ما از پایگاه‌های انتظارات زیادی هم داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی دارابی در پنجمین نشست سراسری افق تحول پایگاه‌های میراث ملی و جهانی اظهار با اشاره به حضور گسترده گردشگران در پایگاه های میراث در ایام نوروز گفت: مدیران پایگاه‌ها با وجود همه مشکلات از گردشگران استقبال کردند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ پایگاه ملی و جهانی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی وجود دارد، فلسفه وجود پایگاه‌های میراث فرهنگی به عنوان یک واحد متمرکز دیگر ایجاد یک نهاد درون زا در شاکله تشکیلاتی وزارتخانه که احساس شود تشکیلات فربه و گسترده است، نخواهد بود.

معاون میراث فرهنگی با بیان اینکه پایگاه‌ها همچنان با قوت و منزلت قوی‌تر از گذشته کارها را دنبال خواهند کرد گفت: در قانون شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی که به هیئت دولت برای تصویب ارائه شده؛ چند بند در حوزه پایگاه‌ها تصریح شده، ما باید تکلیف حلقه ارتباطی پایگاه‌ها را با مدیران استان‌ها و وزارتخانه مشخص کنیم.

دارابی ادامه داد: مدیریت پایگاه‌های میراث فرهنگی از نظر برنامه‌های کلان تابع وزارت خانه است اما در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد نقطه اتصال پایگاه‌ها با ادارات کل میراث فرهنگی باید روشن شود.
وی گفت: شهریور ماه نخستین جلسه شورای عالی میراث فرهنگی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد و مجوز جذب تعدادی از نیروهای متخصص در مقاطع تحصیلی مرتبط را خواهیم گرفت چون اولویت با این افراد است، این نیروها باید در کنار استادان با تجربه رشد کنند. همچنین باید بسیاری از پژوهش‌های معتبر که در دنیا جزو رفرنس‌ها هستند در پایگاه‌ها تولید شوند.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی ادامه داد: از پایگاه‌های میراثی می‌خواهیم که تقویم رویدادها را داشته باشند برخی از پایگاه‌ها در نوروز امسال کارهای بزرگی انجام دادند که به پدیده‌ای در بحث مربوط به نوروز تبدیل شد در این زمینه نیز باید برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید در جامعه ما شادی و نشاط ایجاد کنیم پایگاه‌های میراث یکی از پایه‌های این مسئله هستند. شاید برخی از مدیران بگویند که ما هنوز در مقدمات مشکلات زیادی داریم شما چه کاری انجام می‌دهید؟ لازمه همه آنها این است که چند مسئله اصلی را در پایگاه‌ها حل کنیم.
دارابی گفت: وزیر میراث فرهنگی به معاون رئیس جمهور نامه نوشته و گزارش داده که وزارت میراث فرهنگی مأموریت بزرگی در حوزه میراث تمدنی این مردم دارد و باید سرآمدان و عالمان و نخبگان در صدر توجه قرار گیرند، این وزارتخانه جزوه پایین‌ترین دستگاه‌هایی است که حقوق پرداخت می‌کند تلاش‌هایی از همان موقع انجام شد. دستور ویژه ای به سازمان برنامه و بودجه داده شد که حقوق پایگاه‌های میراثی که معمولاً چند ماه با تأخیر پرداخت می‌شد؛ مورد توجه قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: اگر پایگاهی موردی دارد که این نکته را اجرا نکرده با ذکر جزئیات اطلاعاتش را در اختیار ما قرار دهید، با گرانی‌های امروز تعویق در پرداخت حقوق موجب شرمساری می‌شود، این در حالی است که ما از پایگاه‌های انتظارات زیادی هم داریم.

انتهای پیام