شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهر تهران

واکنش چمران به بیانیه میرحسین موسوی | یک عقب مانده فکری و ذهنی که از دوران قبل به جا مانده ...

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت حمله و توهین به شهید همدانی، گفت: ما در تعجب و تأسف هستیم و برای این گونه افراد و افکار باید فاتحه انسانیت را خواند.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در آغاز هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از حوادث عراق و حملات به صدام مجبور شدند آزادگان کشورمان را به میهن بازگرداند. این روز را به همه آزادگان تبریک عرض می کنم و یاد می کنم از حجت الاسلام ابوترابی که مدیریت آزادگان را بر عهده داشت و امیدواریم همه آزادگان ما با سرور آزادگان امام حسین (ع) محشور شوند.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به ۲۶ مردادماه سالروز آزادسازی پاوه نیز اشاره کرد و افزود: سالگرد آزادسازی پاوه در سال ۱۳۵۸ و در ابتدای پیروزی انقلاب رخ داد. در آن روز توطئه بزرگی شکل گرفته بود که به قول خودشان ایران را ایرانستان کنند. برنامه‌ریزی کرده بودند و شهرهای ما را جدا می‌کردند. یکی از آخرین شهرها پاوه بود که مقاومت جانانه‌ای انجام شد. تعدادی از پاسداران کرد محلی که تعدادشان به ۵۰ نفر نمی‌رسید در شرایط سختی در پاوه قرار گرفته بودند. شهید مصطفی چمران از طرف دولت برای حل موضوع رفته بود که در آن شب شرایط سختی را گذراند و دل به شهادت بسته بودند و فکر نمی‌کردند زنده بمانند اما اخبار به امام (ره) رسید و دستور عجیبی را صادر کرد.

او ضمن  محکومیت حمله و توهین به شهید همدانی گفت: یک عقب مانده فکری و ذهنی که از دوران قبل به جا مانده می‌آید و به شهید همدانی حمله می‌کند، شهیدی که در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم و کشور این همه افتخارآفرین بوده است. به شخصیت شهید بزرگوار ما می‌تازد و از داعش حمایت می‌کند. نمی‌توان برای آن لغت خاصی را به کار برد. چگونه می‌توان فردی که از کشور خود در سوریه دفاع کرد و معلوم نبود که اگر نبود چه اتفاقی می‌افتاد و داعش در منطقه چه می‌کرد این گونه به شهید بتازد. ما در تعجب و تأسف هستیم و برای این گونه افراد و افکار باید فاتحه انسانیت را خواند.