شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#المپیک#تیم ملی#انقلابی

اجرای طرح توسعه رویینگ زنان ایران با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک

اجرای طرح توسعه رویینگ زنان ایران با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی روئینگ زنان گفت: اجرای پروژه توسعه روئینگ زنان انقلابی در این بخش ایجاد می‌کند و این رشته به حدی تاثیرگذار خواهد بود تا با بالا رفتن کیفیت پروژه، امکان موفقیت نیز فراهم شود.

سولماز عباسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره پروژه توسعه روئینگ زنان، اظهار داشت: مدیریت اجرایی پروژه توسعه روئینگ زنان مربی و ورزشکار را برعهده دارم. این برنامه توسعه‌ای به مدت ۲ سال با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون جهانی روئینگ و قایقرانی ایران از یک‌ماه گذشته آغاز شده است.

وی افزود: کتایون اشرف نائب رئیس زنان فدراسیون قایقرانی نیز در اجرای این پروژه کمک کرد. وی پیش از این در سال ۲۰۱۸ پروژه توسعه کانوئینگ را برعهده داشت و این کمپ هم مشابه همان پروژه است.

مربی تیم ملی روئینگ زنان عنوان کرد: در بخش زنان کلاس مربیگری سطح جهانی در چهار رشته روئینگ، دوچرخه‌سواری، کشتی، ترای‌اتلون از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ برگزار شد و من هم در کنار ۲۵ مربی منتخب دیگر دعوت شدم و در این کلاس‌ها شرکت کردم. بعد از گذراندن این کلاس‌ها، این پروژه را به تصویب رساندم تا با اجرای آن در ایران تحولی در بخش روئینگ زنان ایجاد شود.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده که زنان در رشت روئینگ ظرفیت و توانایی بالایی دارند و از زمان ورود این رشته در ایران تاکنون مدال‌های خوبی کسب کردند. یکی از رویاهایم این بود تا تعداد مربیان خوب زن در ایران زیاد شود و هرکدام یک تیم قوی داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: با توجه به اینکه این پروژه در کمتر از یک‌ماه آغاز شده است، از استان‌های فعال یک مربی نخبه داریم و بیشتر این مربیان ورزشکاران پیشکسوت هستند و سوابق ورزشی خوبی در روئینگ دارند. هر کدام از این مربیان با استعدادیابی در رده سنی نوجوانان و جوانان کار اجرای این پروژه را در ایران شروع کردند.

وی تاکید کرد: در این پروژه طبق برنامه‌ریزی قایقرانان در ۲ رویداد شرکت می‌کنند تا تجربیات بین‌المللی داشته باشند و با جوانان کشورهای دیگر نیز آشنا شوند. بخش دیگر این پروژه برای پناهجویان ایران است. زیرا تعداد افغانی‌ها زیاد است و آنها هم به بخش استعدادیابی اضافه می‌شوند.

مربی تیم ملی روئینگ زنان گفت: آرزویم این است تا انقلابی در بخش روئینگ زنان رخ دهد و این رشته به حدی تاثیرگذار باشد تا با بالا رفتن کیفیت پروژه، امکان موفقیت نیز فراهم شود.