شهر خبر

نخودی: شکست مقابل باروز را جبران می‌کنم؛ اشتغال مهمترین دغدغه ورزشکاران است

نخودی: شکست مقابل باروز را جبران می‌کنم؛ اشتغال مهمترین دغدغه ورزشکاران است

تهران- ایرنا- نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: با کسب تجربه درصدد هستم تا مقابل «جردن باروز» آمریکایی، شکست در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو را جبران و مدال طلا را در مسابقات جهانی بلگراد کسب کنم.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، محمد نخودی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: خوشحالم که حسن یزدانی الگویی در کنار ماست و سعی می‌کنیم همیشه از او الگوبرداری کرده تا به هدف‌مان برسیم.

وی در مورد مسابقات جهانی سال گذشته که در جریان آن مدال نقره وزن ۷۹ کیلوگرم جهان را در اسلو به دست آورد، اضافه کرد: فکر نمی‌کردم نقره جهان را بگیرم. در جهانی یکی دو کشتی سخت داشتم و در نهایت دوم شدم. فکر می‌کنم امسال از نظر فکری از سال گذشته جلوتر هستم. مدالی که در نروژ گرفتم این اعتماد به نفس را به من داد تا حالا در شرایط خوبی قرار بگیرم.

نخودی در پاسخ به این سوال که «تجربه کشتی سال گذشته‌اش با جردن باروز در مسابقات جهانی، تا چه اندازه در مسابقات جهانی امسال به او کمک خواهد کرد؟» گفت: پارسال در فینال جهانی با او روی تشک رفتم. مبارزه خیلی سختی بود. به مدال نقره قانع نبودم و تمام توانم را گذاشتم ولی زورم نرسید. امیدوارم امسال شکست سال گذشته را جبران کنم.

وی در مورد نحوه رسیدنش به دوبنده تیم ملی در سال ۲۰۲۲ عنوان کرد: من از جام تختی وارد چرخه انتخابی شده و در تنکابن به مقام اول رسیدم. باتوجه به اینکه علی سوادکوهی در مسابقات کشوری و آسیایی اول شده بود، مستقیم به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی صعود کرد و برای کسب دوبنده تیم ملی هر دو در تورنمنت تونس شرکت کرده و توانستم دوبنده تیم ملی را در بلگراد کسب کنم.

وی در خصوص مبارزه‌اش با حریف قزاقستانی در فینال این تورنمنت گفت: بعد از یک دوره طولانی دوری از مسابقه، در جام تختی و سپس تورنمنت تونس کشتی گرفتم؛ حریفم قوی و کشتی بلد بود اما توانستم او را ببرم. بعد از مسابقات تونس استراحت کوتاهی داشتم و پس از آن در اردوی تیم ملی تمریناتم را دنبال کردم. این اردو پرفشار خواهد بود و امیدوارم با آمادگی صددرصدی در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

وی بهترین دوستانش در اردوی تیم ملی را کشتی‌گیرانی دانست که از رده سنی نونهالان در کنار هم حضور داشته‌اند و در این‌باره گفت: با تمام نفرات رفاقت داریم اما امیرحسین زارع، امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد نیز نفراتی هستند که چند سالی است کنار هم در اردوها و تمرینات هستیم و دوست دارم تعداد مدال‌های‌شان در رقابت‌های جهانی بالا برود.

وی در مورد اینکه حسن یزدانی اخیرا گفته بود پاداش مسابقات جهانی به کشتی‌گیران داده نشده است، افزود: قبل از جهانی برخی مسئولان وعده‌هایی دادند که عملی نشد و از پاداش جهانی هم چیزی نگرفتیم، هر چیزی که گرفتیم از طرف علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بوده است.

نخودی گفت: در نروژ حسی داشتم که نمی‌توانم وصفش کنم؛ خوشحال بودم که با این مدال در کنار بزرگان کشتی قرار گرفته‌ام و البته کارم تمام نشده و به بخش کوچکی از آرزوهایم رسیده‌ام و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

دارنده مدال نقره جهانی در وزن ۷۹ کیلوگرم در پایان با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین دغدغه ورزشکاران اشتغال است، ابراز امیدواری کرد که این موضوع هر چه زودتر حل شود.