شهر خبر

مقام مجارستانی اعلام کرد؛

آغاز عرضه گاز اضافی روسیه به مجارستان

آغاز عرضه گاز اضافی روسیه به مجارستان

«تاماس منچر» نماینده وزارت خارجه مجارستان روز شنبه اعلام کرد که شرکت انرژی روسی گازپروم عرضه گاز اضافی به مجارستان به اندازه ۲.۶ میلیون متر مکعب در روز را آغاز کرده است.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «تاماس منچر» نماینده وزارت خارجه مجارستان روز شنبه اعلام کرد که شرکت انرژی روسی گازپروم عرضه گاز اضافی به مجارستان به اندازه ۲.۶ میلیون متر مکعب در روز را آغاز کرده است.

به گفته این مقام مجارستانی، این مقدار بالاتر از حجم توافق شده ای است که قرار است از طریق خط لوله ترک استریم منتقل شود.

این مقام مجارستان یادآور شد که با توجه به شرایط امروز بازار انرژی اروپا، مشخصاً تامین این حجم بالای گاز بدون منابع گازی روسی غیرممکن است.

این مقام دولت مجارستان اعلام کرد: «پیتر شیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اخیراً در مسکو مذاکراتی انجام داده و به دنبال آن مذاکرات تجاری متعددی صورت گرفته است. این مذاکرات منجر به توافقی با طرف روسی شد.

به گفته این مقام مجارستانی، در نتیجه مذاکرات صورت گرفته با طرف روسی، شرکت گازپروم تحویل گاز بالاتر از حجم قرارداد ابتدایی را آغاز کرده است.

منچر تاکید کرد که دولت مجارستان تصمیم دارد تا حجم ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی را علاوه بر مقادیر توافق شده اولیه از روسیه خریداری کند.

به گفته این مقام مجارستانی، روسیه تا پایان ماه اوت علاوه بر عرضه اولیه از طریق خط لوله ترک استریم، روزانه بیش از۲ میلیون متر مکعب گاز طبیعی را در اختیار مجارستان قرار خواهد داد.