شهر خبر

انتقام تیم‌ ملی تکواندو مردان از ازبکستان

انتقام تیم‌ ملی تکواندو مردان از ازبکستان

تیم ملی تکواندو که در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش مردان پایین‌تر از ازبکستان ایستاده بود، در بازی‌های کشورهای اسلامی این فاصله را جبران کرد و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش مشرق، بازی‌های کشورهای اسلامی در رشته تکواندو با حضور ۲۴۸ تکواندوکار از ۳۹ کشور به مدت چهار روز در شهر قونیه برگزار شد. تیم ملی تکواندو ایران در مجموع مردان و بانوان با کسب ۵ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز عنوان قهرمانی را بدست آوردند، اما نکته مهم این دست آورد، قهرمانی مردان ایران در این رقابت ها بود.

در این دوره از مسابقات به غیر از تیم ملی کشور مصر که غایب این مسابقات بود، ازبکستان با همان تیم قدرتمندی که در آسیا قهرمان شده بود، ترکیه با همان تیمی که در گرندپری رم بهترین نتایج را گرفته بود و مراکش با نفرات اصلی خود به میدان آمده بودن، اما ایران با ترکیبی از جوانان به قونیه رفت و موفق شد بهتر از همه کشورهای مدعی حاضر در این مسابقات نتیجه بگیرد.

شاگردان بسحاق در این مسابقات با کسب ۳ مدال طلا و چهار برنز بالاتر از ازبکستان که همه قهرمانان المپیک، آسیا و جهان را همراه داشت، عنوان نخست را کسب کرد تا از این تیم مدعی انتقام سختی گرفته باشد.

بدون شک توجه به این جوانان و میدان دادن به آنها در مسابقات پیش رو می‌تواند مسیر راه جدیدی را پیش روی تکواندو باز کند. دست تکواندو حالا نسبت به سال های گذشته پر از بازیکنان جوان‌و جویای نام است.

وقتی ساعی به کادر فنی خود اعتماد کرد و بسحاق نیز جوانان با آتیه چون نادعلیان، احمدی، دهقانی، موسایی را در ترکیب تیم‌قرار داد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این تیم چنین نتیجه قابل توجه‌ای را کسب کند اما حالا شاهدیم که تکواندو مردان با درخشش خود، آینده روشنی را برای تکواندو ایران به نمایش گذاشت.

منبع: فارس