شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#پارکینگ

وزیر کشور: برای اربعین پارکینگ ها در مرز توسعه پیدا می‌کند/ ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است

وزیر کشور: برای اربعین پارکینگ ها در مرز توسعه پیدا می‌کند/ ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است

وزیر کشور گفت: تلاش بر این است که پارکینگ ها در مرز توسعه پیدا کند. ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است ولی زمانی که این‌امکان نباشد طبیعی است که از مردم درخواست کنیم با خودروهای خود به مرز بیایند‌.

احمد وحیدی، وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر آنکه گفته شده برای اربعین مردم با اتومبیل های خود به سمت مرزها بیایند، آیا این اتفاق حجم ترافیک مرزها را افزایش نیمدهد؟ گفت: اساس بر این است که از ناوگان عمومی استفاده شود، هم ترن و هم خودروهای عمومی ولی به هر حال با توجه به حجم زیادی زائر که پیش بینی مکنیپ، دچار کمبود هستیم لذا به این علت ممکن است ناچار شویم مردم قسمتی از مسیر را با وسیله نقلیه خود طی کنند. 

وی در همین راستا ادامه داد: تلاش بر این است که پارکینگ ها در مرز توسعه پیدا کند. ترجیح ما بر حمل و نقل عمومی است ولی زمانی که این‌امکان نباشد طبیعی است که از مردم درخواست کنیم با خودروهای خود به مرز بیایند‌. 

وی در پاسخ با سوال دیگر برنا مبنی بر ان‌که پیش‌بینی شما از تعداد زائرین امسال چیست خاطر نشان‌ کرد: در حال حاضر پیش‌بینی ۵ میلیون زائر را برای اربعین داریم و از مردم خواسته شده که ثبت نام کنند و براساس ثبت نامی ها می توان برآورد دقیق تری داشت.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که امکان استفاده از کاپوتاژ وجود دارد گفت: هنوز توافق قطعی در این خصوص صورت نگرفته است. 

ادامه دارد