شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مکزیک

شهروندان آمریکایی به دنبال موادغذایی ارزان در مکزیک

شهروندان آمریکایی به دنبال موادغذایی ارزان در مکزیک

برخی از ساکنان جنوب کالیفرنیا هر روز بیست دقیقه از (شمال مرز آمریکا تا مکزیک) رانندگی می کنند تا برای خرید اقلام خواربار ارزان‌تر، خود را به شهر مرزی تیجوانا در مکزیک برسانند.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته نامه نیوزویک نوشت: تورم آمریکا همچنان در بخش مواد غذایی و مسکن بالا است.

نیوزویک افزود: تورم در ماه ژوئیه اندکی کاهش یافت و به ۸.۵ درصد رسید در حالی که نرخ تورم در ماه قبل از آن به ۹.۱ درصد رسیده بود. با این حال مردم همجنان با چالش های اقتصادی مواجه هستند.

«دیوید فیورنزا» استاد اقتصاد دانشگاه «ویلانوا»، به نیوزویک گفت: دلایلی وجود دارد که می‌تواند مردم را به چنین سفرهایی وادار کند. اگر هزینه های حمل‌ونقل، عوارض و زمان باعث نشود که هزینه ها بالا رود مردم برای خرید اقلامی مانند مواد غذایی از مرزها عبور می کنند.

این استاد دانشگاه، برخی از دلایل تورم کنونی در آمریکا، را  تقاضای بیش از عرضه در یک سال و نیم گذشته دانست و عواملی همچون همه گیری کرونا و تصمیم بانک مرکزی درباره نرخ بهره را در این زمینه مقصر دانست.

وی گفت:تورم همچنین ناشی از ترس و وحشت است که در مورد محصولات مختلفی مانند شیر خشک اتفاق افتاده است.

شبکه تلویزیونی «نیونیشنز» (NewNations) اخیرا گزارش داد: برخی از ساکنان جنوب کالیفرنیا هر روز بیست دقیقه از سن دیگو تا مرز «سن سیدرو» (San Ysidro) (شمال مرز آمریکا- مکزیک) رانندگی می کنند تا برای خرید اقلام خواربار ارزان‌تر، خود را  به شهر مرزی تیجوانا در مکزیک برسانند.

امسال در آمریکا قیمت سیب زمینی ۱۳.۳ درصد و قیمت مرغ ۱۷.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

بر اساس گزارش «نیونیشنز» فروشگاه داران در شهر تینجوانا می گویند در روزهای اخر هفته شمار گردشگران آمریکایی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد زیرا افراد بیشتری برای خرید مواد غذایی به این شهر می آیند.

این موضوع باعث مطرح شدن بحث هایی شده مبنی بر این که  امریکا نتوانسته  خواسته‌های ساکنان این ایالت را تامین کند و از این رو آنها مجبور شده‌اند برای خرید خواروبار ارزان تر از مرزها عبور کنند.

«نیونیشنز» گزارش داده این حال، خریداران آمریکایی ممکن است در صف های طولانی در گمرک منتظر بمانند و نتوانند با اقلام خاصی از مکزیک به کشورشان بازگردند. ورود برخی از اقلام مانند اغلب میوه هایی همچون سیب و پرتقال از طریق گمرک ممنوع است و افرادی که اقلام کشاورزی را فاش نکنند ممکن است ۱۰۰۰ دلار جریمه شوند.

انتهای پیام