شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#نیمه اول#تعداد#سال جاری

حدود ۱۲۰۰ مهاجر در نیمه اول ۲۰۲۲ در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شده‌اند

حدود 1200 مهاجر در نیمه اول 2022 در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شده‌اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که تعداد مهاجرانی که در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شده‌اند در نیمه اول سال جاری میلادی به حدود ۱۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بر اساس برآوردهای آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، تعداد مهاجرانی که در دریای مدیترانه غرق یا مفقود شده‌اند در نیمه اول سال 2022 به حدود 1200 نفر افزایش پیدا کرده است. این سازمان روز جمعه در آتن این خبر را اعلام کرد.

در این گزارش آمده است علاوه بر این، ده ها مهاجر از روز چهارشنبه پس از غرق شدن یک قایق در جنوب جزیره رودس یونان ناپدید شده‌اند.

روز چهارشنبه یک قایق به طول حدود 15 متر حامل مهاجران در این منطقه دچار نشتی شده و غرق شد. تاکنون 34 نفر نجات یافته‌اند.

از آنجایی که نجات‌یافته‌ها اطلاعات متفاوتی درباره تعداد سرنشینان قایق غرق شده ارائه کردند، بیم آن می‌رود که افراد زیادی غرق شده باشند.

نجات‌یافته‌ها گفتند که بین 60 تا 80 سرنشین درقایق غوطه‌ور که از یک بندر کوچک در نزدیکی شهر بندری آنتالیای ترکیه حرکت کرده بود حضور داشتند.

گارد ساحلی یونان اعلام کرد که این حادثه در جنوب شرقی دریای اژه روی داده و در اثر آن بین 30 تا 50 سرنشین قایق مفقود شده‌اند.

چهار قایق از جمله دو قایق گشتی گارد ساحلی و یک هلی‌کوپتر نیروی هوایی در عملیات نجات حادثه‌دیدگان مشارکت داشتند اما وزش باز شدید عملیات جستجو را با دشواری همراه کرده بود.

عبور خطرناک از دریا برای پیمودن مسافت چند مایل دریایی جزایر یونان و سواحل ترکیه در دریای اژه، واقع در شرق دریای مدیترانه، تاکنون به قیمت جان بسیاری از مهاجران و پناه‌جویانی تمام شده که تلاش دارند برای فرار از فقر، جنگ و بدبختی با قایق‌های ناامن راه اروپا را در پیش گیرند.

انتهای پیام/