شهر خبر

اختصاصی| علائم بیماری روده چیست؟‌

اختصاصی| علائم بیماری روده چیست؟‌

 امروز برخی از علائم رایج مشکلات روده را مورد بحث قرار خواهیم داد. می دانید که روده یک اندام احشایی در قسمت بالای شکم هست. محل آن بین معده و راست روده است و بخشی از دستگاه گوارش را تشکیل می دهد که به نوبه خود به دو بخش تقسیم می شود.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، دو قسمت روده روده بزرگ و روده کوچک است. اگرچه آنها یک اندام را تشکیل می دهند و عملکردهای مشابهی را انجام می دهند، اما این عملکردها برای هر یک بسیار خاص است.

هدف این اندام فرآوری غذا است که از روده کوچک شروع می شود، جایی که بیشترین اتفاق می افتد. مواد مغذی توسط سلول های اپیتلیال جذب می شوند و به نوبه خود آنها را در جریان خون توزیع می کنند تا به سایر قسمت های بدن منتقل شوند.

این فرآیند در روده بزرگ که نمک های معدنی و آب را جذب می کند تا مواد مدفوعی ایجاد کند و سپس از بدن دفع کند به پایان می رسد.روده ها به همان اندازه که  مهم هستند شکننده هم هستند.
مشکلات روده ای شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید و با مشکلات گوارشی مرتبط است.

ساده ترین راه برای تشخیص این است که محل درد را مشخص کنید. درد در ناحیه شکم، معده درد و تورم از علائم اصلی هستند. با این حال، علائم دیگری نیز وجود دارد که کمتر رایج هستند، که می‌تواند برای بیماری یا مشکلات روده ای مفید باشد.

علائم مشکلات روده:

اینها ممکن است به شما کمک کنند تا متوجه شوید مشکلی در روده شما وجود دارد، بنابراین می توانید در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.


هوس قند:

گروه های باکتریایی ساکن در روده پس از مصرف شیرینی ها و سایر مواد قندی دچار عدم تعادل می شوند.

رابطه بین مصرف شکر و اضطراب هنوز در دست بررسی است، اما ما می دانیم که ممکن است اعتیاد به شیرینی ها، به ویژه نوع فرآوری شده آن در ما ایجاد شود.

مصرف نامحدود قند می تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی شود، اضافه وزن یکی از شناخته شده ترین آنهاست. این مسئله می‌تواند با مشکلات دیگری مانند بیماری قلبی عروقی و دیابت ظاهر شود.

مشکلات روانی:

هنگام تجربه اضطراب و سایر احساسات، احساس "پروانه" و سایر واکنش ها در معده طبیعی است. در مطالعاتی که انجام شده  نشان می‌دهد که رابطه روده و مغز دو طرفه است.

بنابراین، مشکلات روانی مانند افسردگی، استرس و اضطراب ممکن است نشانه‌ای از مشکلات روده باشند. این تا حدی به دلیل عملکرد سروتونین است.

این هورمون یک انتقال دهنده عصبی است که مسئول ایجاد آرامش و شادی در بدن انسان است. در واقع، روده و مغز این ماده شیمیایی را تولید می‌کنند به همین دلیل، وضعیت روحی می تواند علامت هشدار دهنده ای از عملکرد اندام ها باشد.

گلوکز بیش از حد:

یکی از وظایف اصلی روده فرآوری مواد غذایی است که  شامل شکر نیز می شود. اگر مشکلی در این عملکرد وجود داشته باشد گلوکز بیش از حد تولید می شود که به عنوان قند خون بالا شناخته می شود، که اساس بیماری هایی مانند دیابت است. علاوه بر این، فرآیندهای متابولیک ممکن است مختل شوند و چرخه تبدیل انرژی با شکست مواجه شود.مشکلات پوستی نیز ممکن است به دلیل مشکلات روده باشد.

آکنه و سایر انواع اگزما نیز ممکن است نشانه ای از عدم تعادل روده باشد. در واقع مشکلات روده ممکن است عملکرد سد اپیدرمی را تغییر دهد. با این حال، ما هنوز نمی دانیم که این رابطه چگونه رخ می دهد و دخالت سلامت روده در ظاهر آکنه چقدر مهم است.

با وجود این "شواهد کافی" برای ارتباط یک بیماری پوستی با یک مشکل روده ای وجود دارد. بنابراین بیماری های خاصی مانند آکنه، پسوریازیس، روزاسه و سایر تحریکات پوستی ممکن است با آن مرتبط باشند.

بی ثباتی گوارشی:

درمشکلات گوارشی احتمالاً اولین علامت این است کار دستگاه گوارشی شما درست نیست. این می تواند ناشی از مشکل در هر بخشی از دستگاه گوارش باشد. این مشکلات ممکن است با گاز به دام افتاده، تورم شکم یا اسهال شروع شود. این مشکلات به دلیل تغییر باکتری هایی هست که از این اندام محافظت می کنند.

عدم تعادل در میکروبیوتای روده به دلیل تجمع مواد مضر است که مانع از جذب تغذیه ای غذا می شود. علاوه بر این می‌تواند منجر به بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر شود.

هالیتوزیس:

عملکرد معده می تواند با عدم تعادل باکتریایی که با اختلالات گوارشی در روده مرتبط باشد، مختل شود. مطالعه‌ای که در مجله علوم طبیعی، زیست‌شناسی و پزشکی منتشر شد نشان داد که مشکلات گوارشی نیز می‌تواند منجر به هالیتوز شود.

مشکلات روده تمام بدن را درگیر می کند و واضح است که سلامت روده و به طور کلی کل سیستم گوارشی به سلامت کل بدن مربوط می شود. بنابراین، اتخاذ عادات سالم‌تر و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل مهم است.