شهر خبر

غیبت تارتار و گل‌محمدی در بازی تاثیرگذار است/ پرسپولیس در نقل و انتقالات موفق عمل کرد

غیبت تارتار و گل‌محمدی در بازی تاثیرگذار است/ پرسپولیس در نقل و انتقالات موفق عمل کرد

پیشکسوت فوتبال گفت: پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی موفق عمل کرد.

ابراهیم تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط پرسپولیس و ذوب آهن در آستانه جدال این دو تیم در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: شروع بازی ها است و دو تیم با شرایط ویژه‌ای فصل را آغاز می‌کنند. ذوب آهن برای فصل جدید شاکله اصلی خود را حفظ کرده این در حالی است که پرسپولیس با جذب نفراتی فصل شروع می کند و این مسئله می تواند بر جذابیت جدال دو تیم اضافه کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بازی های پرسپولیس و ذوب آهن همواره در طول تاریخ فوتبال ایران بازی های دیدنی و جذابی بوده و این بار هم بر این باورم که دو تیم با توجه به انگیزه هایی که دارند می توانند بازی تماشایی را از خود به نمایش بگذارد.

مربی سابق ذوب آهن در مورد غیبت سرمربیان دو تیم در بازی اول تصریح کرد: سرمربی این دو تیم برای این بازی محروم هستند. این در حالی است که حضور مربیان روی نیمکت تیم ها می تواند شرایط ویژه ای را برای دیدار ایجاد کند. به اعتقاد من غیبت مهدی تارتار روی نیمکت ذوب آهن و عدم حضور یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس می‌تواند در جریان بازی تاثیرگذار باشد.

مدافع سابق پرسپولیس و ذوب آهن در مورد وضعیت خط دفاعی دو تیم در آستانه این دیدار گفت: پرسپولیس با تغییرات زیادی در خط دفاع فصل را آغاز می کند. این در حالی است که ذوب آهن ساختار دفاعی را حفظ کرده و پرسپولیس سال قبل لیدر بزرگی مثل سیدجلال حسینی را در قلب  خط دفاعی خود می دید که امسال هم نفرات خوبی مثل مرتضی پورعلی گنجی، گولسیانی و دانیال اسماعیلی فر اضافه شده اند؛ نفراتی که هر کدام پارسال در تیم های خود جزو چهره های برتر بودند. با این تفاسیر به نظر من پرسپولیس با تقویت ساختار دفاعی اش بخشی از مشکلات دفاعی از فصل قبل را ترمیم کرده و فقط در پست دفاع چپ نتوانسته با حضور بازیکنی تخصصی در این پست مشکلش را برطرف کند.

دیدار تیم‌های ذوب آهن - پرسپولیس

تقی‌پور با تمجید از عملکرد وحید امیری افزود: به نظرم وحید امیری بازیکن بزرگی است که در پست غیرتخصصی هم فوق‌العاده بود اما دفاع چپ یکی از مهمترین پست های فوتبالی است و می طلبد بازیکنی دارای تخصص در این پست حضور پیدا کند.

وی درباره نتیجه دیدار امروز ذوب آهن و پرسپولیس گفت: همانطور که گفتم این بازی همیشه جزو بازی های جذاب فوتبال ایران بوده است. فصل قبل ذوب آهن در حالی پرسپولیس را در اصفهان متوقف کرد که این تیم یکی از مدعیان قهرمانی بود و با تساوی در اصفهان شانس قهرمانی را از دست داود قبل از آن بازی اتهاماتی هم به کادر فنی ذوب آهن به ویژه مهدی تارتار وارد شده بود که او و همکارانش ثابت کردند که چنین وصله هایی به آنها نمی چسبد. نتیجه آخرین بازی و شرایط خاص این تیم ها برای آغاز فصل به گونه ای است که پیش بینی می کنم دو تیم برای برد در این میدان حضور پیدا خواهند کرد ولی نمی توانم بگویم در نهایت کدام یک از این دو تیم می‌تواند در پایان 90 دقیقه به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند. 

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام