شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفتکش ایرانی#آمریکا#نفت ایران

رویترز: نفت توقیف شده ایران در یونان در حال انتقال به یک نفتکش ایرانی است

رویترز: نفت توقیف شده ایران در یونان در حال انتقال به یک نفتکش ایرانی است

برخی منابع خبری از انتقال نفت ایران در یونان که پیشتر توسط آمریکا در سواحل این کشور توقیف شده بود، به یک نفتکش ایرانی خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد نفت مسروقه ایران به دست آمریکا در حال بارگیری به یک نفتکش حامل پرچم کشورمان در سواحل یونان است. برخی منابع آگاه تخمین می‌زنند این انتقال ممکن است چند روزی به طول بیانجامد.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد انتقال این محموله نفتی [به نفتکش ایرانی] آغاز شده است؛ ٰهمچنانکه یک منبع دیگر اعلام کرد روند انتقال امروز (جمعه) آغاز شده و چند روز به طول خواهد انجامید.

در ۲۵ ماه مه سال جاری میلادی مقامات یونان به دستور مستقیم آمریکا نفتکش لانا را که حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران بود، توقیف کردند.

دولت یونان در پاسخ به اعتراض مقامات کشورمان اذعان کرد که این تصمیم را در پی درخواست مستقیم واشنگتن اتخاذ کرده است. پس از این اقدام یونان در همراهی با آمریکا، مقامات کشورمان ضمن اعلام اعتراض شدید خود نسبت به این تصمیم یکجانبه، آن را دزدی آشکار دریایی از ایران خواندند و خواستار تجدیدنظر فوری در آن شدند.

حالا با ادامه تلاش‌های مقامات کشورمان در فشار آوردن به یونان برای لغو این توقیف، دادگاه این کشور تصمیم گرفته تا نفت ایران را به کشورمان بازگرداند.

منبع: باشگاه خبرنگاران