شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لایحه بودجه#سال گذشته

وزیر صمت: ۱۵ درصد حقوق دولتی در کرمان محقق می‌شود

وزیر صمت: ۱۵ درصد حقوق دولتی در کرمان محقق می‌شود

کرمان - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق قانون ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید به استان ها برگردد گفت: تا سال گذشته ۲ تا سه درصد در اختیار استان قرار می گرفت اما امسال در لایحه بودجه پیش بینی شده  این ۱۵ درصد در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار گیرد که حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در شورای اداری استان کرمان افزود: در استان کرمان در حوزه های مختلف اقتصادی برجستگی هایی وجود دارد که این برجستگی ها در حوزه معادن بیشتر از سایر بخش هاست.

وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه معادن اشتباهاتی داشته ایم، عنوان کرد:یکی از این مشکلات در حوزه تشخیص اولویت ها بوده است، به عنوان نمونه در حوزه مس باید بیشتر از فولاد متمرکز می شدیم.  

۴۰ درصد ذخایر معدنی کشور در کرمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که در استان کرمان ۴۰ درصد مجموع ذخایر معدنی کشور وجود دارد یادآور شد: در برنامه شش سال آینده کشور، باید ظرفیت تولید مس از ۲۸۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش یابد که بخش عمده آن در استان کرمان خواهد بود و در این راستا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری خواهد شد که می تواند بیش از سه هزار شغل را ایجاد کند.

نشست شورای اداری استان کرمان با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی و جمعی از وزرا و مسئولان در تالار برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سفر استانی دولت به کرمان از عصر روز پنجشنبه (۲۱ مردادما) شروع و تا امروز ادامه دارد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور