شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#ایران#سپاهان#شهباززاده#بازیکنان

افشین حاجی پور: توپ که سمت چشمی می‌رفت تن و بدنم می‌لرزید!

سپاهان خوب نبود، استقلال افتضاح بود/ آقای ساپینتو؛ اینجا لیگ ایران است/ گروه آنالیز استقلال خواب بود!/ شهباززاده قفل کرده بود عوضش می‌کردید

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه نه گروه آنالیز استقلال درست عمل کرده بود و نه بازیکنان جناح چپ و راست! همین مسائل باعث شد استقلال باخت بدی مقابل یکی از رقبای اصلی‌اش متحمل شود.

سپاهان خوب نبود، استقلال افتضاح بود/ آقای ساپینتو؛ اینجا لیگ ایران است/ گروه آنالیز استقلال خواب بود!/ شهباززاده قفل کرده بود عوضش می‌کردید

افشین حاجی پور، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شکست استقلال مقابل سپاهان در هفته اول اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی در نیمه اول چطور بود؟

متاسفانه بازی خوبی در نیمه اول شاهد نبودیم. به طور کلی بازیکنان فرم ایده‌آلی نداشتند.

منظورتان بازیکنان استقلال است؟

کلا میگویم. همه بازیکنان دور از انتظار بودند.

اما سپاهان به نظر بهتر بازی می‌کرد؟

این طور نیست بلکه استقلال خیلی بد بود. متاسفانه ما در ارنج تیم استقلال هم ایرادهای زیادی می‌دیدیم.

مثلاً چه ایرادی؟

جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی هر دو در یک پست بازی می‌کنند و هیچ کدامشان مدافع نیستند، بلکه رو به جلو میروند.

یعنی ترکیب سلمانی با حسین زاده بهتر بود؟

دقیقاً! هرچقدر حسین زاده و سلمانی در جناح چپ با هم جفت و جور بودند سلمانی و جلالی اصلا این هماهنگی را نداشتند و این یک اشتباه بزرگ از طرف ساپینتو بود که دو بازیکن یک شکل را کنار هم قرار داد.

نکته دیگری هم به چشم تان خورد؟

بحث یارگیری هم نکته ناامید کننده استقلال بود! پس چه کسی قرار است در زمین یار گیری کند؟ زبیر نیک نفس فقط از فوتبال جنگندگی و خطا گرفتن را به نمایش می‌گذاشت ولی تأثیر مثبتی در روند کار نداشت. گلی که استقلال خورد نشان می‌داد گروه آنالیز استقلال خواب بوده! محمد علی نژاد که فصل گذشته در آلومینیوم اراک بارها خط هافبک و دفاع پرسپولیس را به هم می‌ریخت به هیچ عنوان از سوی بازیکنان استقلال مراقبت نمی‌شد و به همان سبک و سیاق خط دفاع و هافبک استقلال را نیز به هم ریخت و پایه‌گذار گل اول تیمش شد. از آن طرف یاسین سلمانی! او مرد همه کاره میدان سپاهان بود اما هیچ کس او را مراقبت نمی‌کرد. این چه وضعیت افتضاحی بود که تیم استقلال در زمین به نمایش گذاشت!

درباره رامین رضاییان صحبت نمی‌کنید؟

رامین رضاییان هم تبدیل به یک بازیکن آزاد شده بود. او پشت سر جعفر سلمانی و جلالی هر کاری دلش خواست انجام داد. من تعجب می‌کند در این مدت امیرعلی صادقی بارها در بازی‌های دوستانه گل زد و از او به عنوان ستاره یاد شد. شما وقتی شهباززاده را در ترکیب گذاشته اید و ۴۵ دقیقه کلا در بازی نبود، چرا زودتر تعویضش نکردید؟ گاهی اوقات بازیکنان مقابل تیم سابقشان قفل میشوند که به نظر میرسید شهباززاده هم در چنین شرایطی است. کادر فنی باید این مسائل را ببیند نه اینکه فقط کنار زمین بالا و پایین بپرد. هیچ اتصالی بین خط هافبک و خط حمله نبود. چرا اینقدر دیر تعویض کردیم!

درباره گلی که رضاییان زد اشکال از کجا بود؟

متاسفانه سه سال است که فوتبال روزبه چشمی تمام شده و کلاً حضورش در میدان بیش از هر چیز باعث ایجاد دلهره می‌شود. هر بار توپ به سمت چشمی می‌رفت تن و بدنم میلرزید. آخرین مدافع استقلال چرا باید جلوی بازیکن حریف رو به عقب حرکت کند؟ اینقدر عقب آمده بودند که به شش قدم نزدیک شدند. در حالی که مدافع باید بازیکن حریف را تحت فشار بگذارد تا جلو نیاید. پیستون راست استقلال کجا بود؟ هافبک راست ما کجا بود؟ بازیکن اینقدر عقب رفت تا در نهایت یک ضربه زده شد و توپ تبدیل به گل شد.

در کل بازی را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه شرایط زمین آزادی در افتضاح ترین شرایط سال‌های اخیر قرار داشت. من نمی‌دانم چرا چمن آزادی تا این حد بی‌کیفیت بود. در این دو ماه و خورده‌ای که از لیگ قبل گذشته هیچ کس به فکر این زمین نبوده است؟

نکته امیدوار کننده ای هم در این بازی دیدید؟

نکته امیدوار کننده فقط این بود که آقای ساپینتو حالا باید بداند کجا آمده و در چه شرایطی مربیگری می‌کند. البته روزهای روشنی در انتظار استقلال است. مهدی قائدی آمده، کاوه رضایی و محبی هم هستند. باید این‌ها را به فال نیک گرفت و امیدوارم در ادامه مسیر با حضور این بازیکنان و برطرف کردن نقاط ضعف تیم دوباره جان بگیرد. نباید به این راحتی مقابله مدعیان امتیاز از دست بدهیم.

خط دفاع چطور بود؟

متاسفانه اعتماد به نفس بیش از حد سیلوا برای تیم دردسرساز شد! او بازیکن خوبی در نیم فصل دوم فصل قبل بود اما نباید آن توپ را لو بدهد. در کل فکر می‌کنم استقلال نفرات خوبی که دارد در هفته‌های آینده نتایجش را دگرگون می‌کنند.